لزوم تامین زیرساخت های آستان هلال بن علی(ع) برای تبديل به قطب گردشگري كشور

مدیر اجرایی آستان مقدس حضرت محمدهلال(ع) گفت: برای تبديل اين آستان مقدس به قطب گردشگري كشور نيازمند برنامه ريزي بلندمدت و تامين زيرساخت ها هستیم که این مهم در حال انجام است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، اعضای هیات مدیره مجتمع فولاد کویر از بخش های مختلف آستان مقدس حضرت محمدهلال بن علی(ع) بازدید و در جریان فعالیت های فرهنگی و عمرانی این حرم مطهر قرار گرفتند.

 

در این بازدید که با حضور سید جواد تکیه مدیر اجرایی آستان مقدس، حجت الاسلام علی ناصریان امام جمعه موقت آران وبیدگل و سایر مدیران بخش های مختلف حرم مطهر انجام شد، از طرح های عمرانی، کتابخانه، شبستان آیت الله عاملی، گنجینه انقلاب اسلامی و شهدای این آستان مقدس بازدید شد و مدیران مجتمع فولاد کویر از نزدیک با فعالیت های قسمت های مختلف آشنا شدند.

 

مدیر اجرایی آستان مقدس حضرت محمدهلال(ع) در این دیدار با بیان اینکه مجتمع فولاد کویر همواره در کمک های خیر و خداپسندانه پیشتاز و حامی هیات امنای حرم حضرت محمدهلال(ع) در این راستا بوده است گفت: این مجتمع در دوران سخت کرونا در قالب تهیه و توزیع بسته های مومنانه و همچنین بسته های بهداشتی و درمانی پیشتاز بود.

 

سیدجواد تکیه با بیان اینکه برنامه هايي براي تبديل اين آستان مقدس به قطب گردشگري مذهبي كشور داریم گفت: برای تبديل اين آستان مقدس به قطب گردشگري كشور نيازمند برنامه ريزي بلندمدت و تامين زيرساخت ها هستیم که این مهم در حال انجام است.

 

وی به بازتاب های سفر گردشگران خارجی به حرم امام زاده محمد هلال(ع) در رسانه های منطقه و دنیا اشاره کرد و گفت: از جمله این موارد، به معرفی آستان حضرت محمد هلال(ع) توسط مجله تراول فرانسه به عنوان چهل و هشتمین مقصد گردشگری دنیا که ارزش دیدن دارد، می توان اشاره کرد.

 

 

کتابخانه آستان هلال(ع) گنجینه‌ای ارزشمند برای معرفی به گردشگران است

 

رییس هیات مدیره مجتمع فولاد کویر هم در این بازدید با اشاره به جذابیت و فضای معنوی و معماری زیبا و دلنشین حرم حضرت محمد هلال(ع) افزود: بدون شک آستان مقدس حضرت هلال بن علی(ع) به دلیل معماری ایرانی و اسلامی به صورت ویژه مورد توجه زائران و گردشگران مذهبی از کشور و سایر نقاط جهان است.

 

دکتر حسین حسین زاده با اشاره به لزوم برنامه ریزی بیشتر این آستان جهت جذب گردشگر مذهبی و فرهنگی افزود: کتابخانه این آستان هم گنجینه با ارزشی از نسخ خطی و چاپ سنگی، کتاب های تاریخی، پرمحتوا و با ارزش است که می تواند به جذب گردشگران فرهنگی کمک شایانی بکند.

 

 

آمادگی فولاد کویر در جهت کمک به پیشبرد اهداف آستان هلال(ع)
 

نایب رییس هیات مدیره مجتمع فولاد کویر هم با اشاره به اجرای طرح های توسعه ای و زیربنایی این امامزاده گفت: تکمیل طرح های توسعه و عمرانی می تواند این آستان مقدس را به قطب گردشگری مذهبی کشور تبدیل کند.

 

حمیدرضا خوروش بر آمادگی مجتمع فولاد کویر جهت همکاری بیشتر در زمینه های مختلف با هیات امنای آستان مقدس امامزاده هلال تاکید کرد و گفت: حرم مطهر حضرت محمدهلال(ع) همچون نگینی درخشان، دارای عظمت و جایگاهی ویژه در استان اصفهان است که وظیفه همه ما خدمت و کمک در زمینه توسعه و آبادانی این آستان مقدس است.

کد خبر 1249099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha