۱۰۷ بیماری خاص تحت پوشش بیمه قرار گرفته است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ۱۰۷ نوع بیماری خاص تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص قرار گرفته که مشمولان آن از خدمات و تسهیلاتی ویژه برخوردار می‌شوند.

دکتر عباس آزادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان، گفت: ۱۰۷ نوع بیماری خاص تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص قرار گرفته که مشمولان آن از خدمات و تسهیلاتی ویژه برخوردار می‌شوند.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: پیش از این تنها ۱۲ بیماری جزء بیماری‌های خاص محسوب می‌شد، اما اکنون ۱۰۷ نوع بیماری تحت پوشش صندوق قرار گرفته و در مراکز دولتی خدمات کاملا رایگان و در مراکز خصوصی با ۹۰ درصد تخفیف دریافت می‌کنند.

 

دکتر آزادی تصریح کرد: به طور عمده بیماری‌های ژنتیکی و مادرزادی، فلج‌ها، بیماری‌های متابولیک و گروهی از بیماران دیابتی که دچار آسیب شبکیه چشم شده‌اند، گروهی از بیماری‌های مزمن روانی، گروهی از بیماران قلبی، گروهی از بیماران سکته مغزی، بیماران سرطانی، هموفیلی، تالاسمی، ام اس، بال پروانه‌ای، اوتیسم، آسیب های شنوایی شدید و عمیق و غیره از بیماری‌ها تحت پوشش این صندوق هستند.

 

آزادی تصریح کرد: این طرح کلیه خدمات درمانی از ویزیت دارو، آزمایش، خدمات رادیولوژی، پاراکلنیک، بستری دائم و موقت و حتی تجهیزات بعضی از بیماری‌ها را نیز شامل می شود.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان ادامه داد: خدمات ویژه به این گونه بیماران ارائه و دفترچه بیمه آن‌ها هم نشانه‌دار می شود.

 

آزادی یادآور شد: از کلیه شهروندان تقاضا داریم در صورتی که جزء یکی از موارد بیماری ها فوق الذکر هستند با در دست داشتن فاکتور خدمت و کپی کارت ملی کپی کارت بانکی از بیمار یا قیم بیمار که شماره شبا داشته باشد به واحد بیماری‌های خاص معاونت درمان این دانشگاه واقع در کاشان خیابان شهید بهشتی روبروی سپاه مراجعه کنند.

 

وی افزود: این طرح ویژه همشهریان ایرانی است و فاکتورهای پرداختی از ابتدای سال ۱۴۰۱ قابل احتساب است و مشمولان طرح روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۵ می توانند به معاونت درمان دانشگاه مراجعه کنند.

کد خبر 1249101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha