برگزاری مراسم اعتکاف در ۱۸۸ مسجد خراسان جنوبی/ معتکفین ماسک همراه داشته باشند

حجت الاسلام رضایی با اشاره به اینکه مراسم معنوی اعتکاف در ۱۸۸ نقطه خراسان جنوبی طبق آمار برگزار می شود، گفت: معتکفان توجه داشته باشند که همراه خود ماسک داشته باشند تا در صورت لزوم مورد استفاده قرار گیرد.

حجت الاسلام احمد رضایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از بهترین برنامه های زندگی انسان که در آیات نورانی قرآن کریم اشاره شده بحث اعتکاف بندگان خدا و مومنین است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در ادامه گفت: پیشنیه اعتکاف مربوط به قبل از اسلام است و حضرت سلیمان و حضرت موسی(ع) موتکف می شدند و در قرآن کریم اشاره شده است و آثار متنوعی این عمل بزرگ و خداپسندانه دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه اعتکاف سبب افزایش معرفت دینی انسان می شود، افزود: اعتکاف عامل جلب محبت الهی است و سبب دوری از آتش جهنم می شود و عامل موثری در بهشتی شدن انسان و ترویج دین مبین اسلام است.

 

حجت الاسلام رضایی عنوان کرد: اعتکاف عاملی برای غفلت زدایی و تقویت اراده انسان ها محسوب می شود و به انس انسان با قرآن و دعا و نماز و معنویت کمک می کند و از کارکردهای اجتماعی بسیاری برخوردار است و باعث جرم زدایی در جامعه می شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در خراسان جنوبی گفت: با توجه به وقفه سه ساله در زمینه برگزاری مراسم اعتکاف تلاش خواهیم کرد تا شاهد حضور حداکثری مومنین در این مراسم معنوی باشیم.

 

وی در ادامه بیان داشت: مراسم معنوی اعتکاف در ۱۸۸ نقطه خراسان جنوبی طبق آمار برگزار خواهد شد و از شنبه هفتم بهمن ماه ثبت نام برای حضور مومنین در این مراسم معنوی آغاز می شود.

 

حجت الاسلام رضایی ادامه داد: معتکفین توجه داشته باشند که همراه خود وسایل شخصی همچون به همراه بیاورند و همراه خود ماسک داشته باشند تا در صورت لزوم مورد استفاده قرار گیرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی به بحث سوخت جایگزین اشاره کرد و گفت: در زمینه موضوع تامین سوخت جایگزین برای مساجد هماهنگی های لازم صورت گرفته است تا در صورت مشکل و قطعی گاز از لوازم گرمایشی غیرگازی در مساجد استفاده شود.

 

 

 

 

کد خبر 1249115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha