برنامه های اطلاع رسانی و تبیین گری با توجه به نیاز جامعه انجام شود

هاشمی گفت: اعتبارات لازم در خصوص امر جهاد تبیین به صورت ویژه در دستگاه های اجرایی متولی امر دیده شده و تخصیص یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، سید محمد رضا هاشمی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان ضمن بیان اینکه حمایت لازم برای اجرای برنامه های جهاد تبیین در استان سمنان انجام می شود افزود: نتایج بهتر و موثرتری با پشتیبانی مالی از برنامه های مربوط به جهاد تبیین و نظارت های بیشتر در انتظار است.

 

استاندار سمنان با اشاره به نقش اساسی خانواده و مدرسه در جهاد تبیین علیه جنگ ترکیبی دشمن اظهارداشت: همراهی هر دو بخش خانواده و مدرسه توام باهم ضروری بوده چرا که بدون وجود یکی از آن دو نمی توان به مقابله با اهداف جنگ ترکیبی دشمن پرداخت.

 

 وی با تأکید براینکه جامعه دانش آموزی ما امروز از اطلاعات روز دنیا بهره مند است، لذا نیاز است تا افراد و مجریان طرح در راستای تبیین گری از توانمندی علمی و بیان رسا و شیوا برخوردار باشند ادامه داد: خانواده ها نیز در بحث تاثیرگذاری آگاهی بخشی و اطلاع رسانی جهاد تبیین برای دانش آموزان نقش بسزایی را ایفا می کنند.

 

هاشمی تصریح کرد:  اگر ما بهترین فضا را برای دانش آموزان فراهم، نماز جماعت به موقع برگزار و جهاد را تبیین و شبهات را رفع کنیم اما همین فرد در داخل خانه با فضایی روبرو باشد که کاملاً متفاوت با مدرسه است یعنی جهاد تبیین به درستی پایه گذاری نشده است.

 

 

وی ابراز داشت: ارتباط بین مسئولان آموزش و پرورش و مدارس با اولیاء دانش آموزان در راستای تاثیرگذاری هرچه بیشتر طرح تبیین گری و آگاهی بخشی، تقویت شود.

 

استاندار سمنان استفاده از سیمای داخل کشور را برای اجرای برنامه های جهاد تبیین مهم برشمردوبیان کرد: این موضوع را باید در نظر گرفت که همه افراد جامعه هدف جنگ رسانه و ترکیبی دشمن قرار دارند و انقلاب و مردم مخاطب اصلی دشمن محسوب می شوند لذا هر یکی از آحاد جامعه باید در مقابل موضوع جهاد تبیین نقش موثر خود را ایفا کنند.

 

وی  با بیان اینکه ضرورت دارد تا برنامه های اطلاع رسانی و تبیین گری با توجه به نیاز جامعه هدف و با استفاده از افراد توانمند و علمی دارای بیان رسا و شیوا در امر اطلاع رسانی و پاسخگویی ، انجام گیرد افزود: ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی فرصت بسیار‌ مناسبی است تا عملکرد نظام را در راستای جهاد تبیین برای آحاد اقشار‌جامعه اطلاع رسانی کنیم.

 

هاشمی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی هم نتیجه تبیین گسترده و عمیقی که در جامعه شکل گرفت، افزود: امام راحل نیز در آن دوران به تبیین و روشنگری پیرامون حقایق کشور و اسلام پرداخت بنابراین می توان به جرعت گفت موضوع جهاد تبیین تفکر انقلاب اسلامی و امتداد آن است.

 

 

تحقق جهاد تبیین راهکار اصلی و کلید مشکلات جاری

فرشید فلاح لاله زاری نیز دراین نشست از برتر شناخته شدن شورای فرهنگ عمومی استان سمنان خبر داد وافزود: شورای فرهنگ عمومی این استان سمنان توسط دبیرخانه کشوری به عنوان یکی از چهار شورای برتر به دلیل منظم برگزار شدن جلسات شناخته شده است.

 

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اهمیت جهاد تبیین و تأکید مقام معظم رهبری در این خصوص تصریح کرد: جهاد تبیین از راهکارهای مهم برای مقابله با جنگ ترکیبی هوشمندانه و شناختی رسانه محور دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی است.

 

وی توجه به جهاد تبیین را برای کشور و نظام بسیار حیاتی و مهم خواند وافزود: اگر به توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین عمل می شد شاهد حوادث اخیر در کشور نبودیم.

 

فلاح لاله زاری تحقق جهاد تبیین در شرایط کنونی کشور را  راهکار اصلی و کلید مشکلات جاری کشورعنوان کردوافزود: باید جدی تر به آن توجه و عملیاتی شود.

 

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان سمنان تصریح کرد:  تمام بخش های کشور در مقابل این توطئه قرار دارند، اما بخش فرهنگ بیشتر در معرض تهاجم دشمنان قرار دارد و اهالی فرهنگ و رسانه باید در برابر این توطئه هوشیارتر و آماده تر باشند تا هوشیارانه این توطئه را خنثی کنند.

 

وی، وظیفه شورای فرهنگ عمومی را سیاست گذاری و ارائه راهکارها و برنامه های اجرایی برای مباحث فرهنگی دانست و ادامه داد: برای برنامه ریزی و ارائه برنامه های اجرای جهاد تبیین، کارگروه مشورتی تشکیل شده و در این خصوص ۱۰جلسه کارشناسی و دو نشست مشورتی با حضور امام جمعه سمنان تشکیل شده است.

 

فلاح لاله زاری با بیان اینکه با مشارکت دستگاه های فرهنگی طرح جامعی تهیه شده است گفت: در صورت تصویب، این طرح وارد فرآیندهای اجرایی خواهد شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تأکید براینکه حرکت با نگاه جهادی، انقلابی، عقلانی باید مورد توجه فعالان فرهنگی باشد گفت: در این عرصه باید با آگاهی، رو به جلو قدم برداشت.

 

 

کد خبر 1249246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha