سم زدایی نمایشی از آسیب های اجتماعی

قربانیان گفت: نمایش سم زدایی دو متن جداگانه بود که تبدیل به یک متن شد. یکی از متن ها درباره کمپ ترک اعتیاد بود و دیگری درباره تغییر نام کوچه ها که با یکدیگر تلفیق شدند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، این روزها تئاتر شهر به واسطه برگزاری چهل و یکمین جشنواره فجر محل رفت و آمد هنرمندان تئاتر و علاقمندان به این هنر است. از  تالار های مختلف  تئاتر شهر صدای اجرای نمایش می آید. اجرای نمایش های صحنه ای از اول بهمن ماه کلید خورد و به ایستگاه پایانی خود نزدیک می شود.

 

 روز هشتم بهمن ماه هم مضحکه عجایب المخلوقات به نویسندگی و کارگردانی هادی کیانی از خمینی شهر ساعت ۱۷ و ۲۰ تالار اصلی تئاتر شهر، شاید باران شدی به نویسندگی شهرام کرمی و کاگردانی مرتضی نجفی از قزوین ساعت ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ در تالار چهارسوی تئاتر شهر، کشتن تن به نویسندگی و کارگردانی مصطفی محمدی دوست از فارسان ساعت ۱۷ و ۱۹ در تالار سایه تئاتر شهر روی صحنه رفت.

 

سم زدایی به نویسندگی و کارگردانی ندا قربانیان از کرج ساعت ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ در تالار قشقایی تئاتر شهر اجرا شد.

 

 تئاتر صحنه ای «سم زدایی» در چهل و یکمین جشنواره بین المللی فجر در تالار قشقایی تئاتر شهر قرار بود ساعت 17:30 دقیقه به صحنه رود اما با تاخیر حدود 30 دقیقه ای آغاز شد. تعداد مخاطبان این نمایش  کم  نبود که پشت درهای بسته تالار قشقایی منتظر مجوز ورود بودند. آن ها با صبوری که داشتند، ساعت 18 بر روی صندلی های قشقایی نشستند و  به مدت 45 دقیقه این نمایش را تماشا کردند.

 

 قصه این نمایش روایتی از چند آسیب اجتماعی اعتیاد، اختلاف طبقاتی، سرقت و خیانت بود. نمایشی  که برخی از صحنه های آن لبخند به لبان مخاطب می نشناند صدای قهقهه  مخاطبان در تالار قشقایی می پیچید.

 

ندا قربانیان، کارگردان و نویسنده نمایش «سم زدایی» درباره این اجرا به خبرنگار شبستان می گوید:این نمایش دو متن جداگانه بود که تبدیل به یک متن شد. یکی از متن ها درباره کمپ ترک اعتیاد بود و دیگری درباره تغییر نام کوچه ها  که با یکدیگر تلفیق شدند.

 

او ادامه می دهد:بنده یک فیلم مستند درباره کمپ ترک اعتیاد ساختم که همان جا نگاشتن یک نمایش هم در ذهنم جرقه زد.

 

این کارگردان با بیان اینکه هشتمین بار است که در جشنواره فجر شرکت کرده ام می گوید: استقبال مخاطب و انرژی که از آن ها دریافت می کنیم، خوب است.

 

او اضافه می کند:متاسفانه روزی که سالن را  برای صحنه آرایی دکور و نور تحویل گرفتم تا ساعت 23 اجازه داشتم در این سالن بمانم وهر چه گفتم کارگردان این کار هستم اجازه ندادند اما به کارگردانان مرد اجازه ماندن تا صبح را دادند.

 

او درباره حمایت های مالی می گوید: حمایت ها مالی بد نبوده است امامشکل ما محل اسکان بوده است. ما از کرج می آیم و انتظار داشتیم تا جای اسکان بدهند اما این اتقاق نیفتاد وانرژی  ما بیشتر در رفت و آمد ها صرف شد.

 

 

 

  

کد خبر 1249308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha