اجرای پروژه بزرگ بازسازی و ساماندهی بقعه چهارانبیا در قزوین

خزائلی گفت: پروژه بسیار بزرگی با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در دست اقدام داریم که پروژه بازسازی و ساماندهی بقعه چهار انبیا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، علیرضا خزائلی -مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین- در نشست خبری که در آستانه دهه مبارک فجر در سالن جلسات اداره کل میراث فرهنگی قزوین برگزار شد، بیان کرد: پروژه بسیار بزرگی با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در دست اقدام داریم که پروژه ساماندهی بقعه چهار انبیا است.

 

 خزائلی ادامه داد: فاز اول طراحی این پروژه به تصویب رسیده است و با توجه به اهمیت پروژه، نمایندگان ویژه ای از سوی وزارت میراث فرهنگی و سازمان اوقاف کشور برای پروژه انتخاب شده اند و مقامات استان هم توجه ویژه ای به این بحث دارند.

 

وی اضافه کرد: تغییرات اصلی که مردم در اجرای پروژه ساماندهی بقعه متبرکه چهارانبیا شاهد خواهند بود، اصلاح جلوخان بقعه چهارانبیا است و سلامگاه و سردر ورودی برای پروژه هم دیده شده است و با توجه به تملکاتی که وجود دارد پیش بینی می شود یک هزار میلیارد برای این پروژه نیاز باشد.

 

خزائلی افزود: ارتباط بین دولتخانه صفوی هم با این بقعه متبرکه صورت می گیرد و در گام بعدی اتصال دولتخانه به سعدالسلطنه را داریم که این اتصال به صورت تاریخی برقرار بوده است و پروژه بزرگی است و ان شااالله با کمک مدیریت استان پروژه را پیش می بریم.

 

وی در ادامه با اشاره به برنامه های اداره کل میراث فرهنگی در دهه فجر اظهار کرد: در این ایام برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی با قدرت و فراوانی بیشتر برگزار خواهد شد و همزمان با جشن های پیروزی شکوهمند انقلاب در شهرستان ها در کنار هر برنامه جشن پیروزی، نمایشگاه صنایع دستی را خواهیم داشت و در ایام اعیاد شعبان و نوروز هم نمایشگاه دستی را برگزار می کنیم.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین تصریح کرد: امسال امیدواریم با افتتاح پروژه هایی، بخش دیگری از فضاهای خدمات گردشگری و فضاهای اقامتی در ایام الله دهه فجر به ظرفیت گردشگری استان افزوده شود و مهمترین پروژه برای بهمن ماه هتل خانه تاریخی بهروزی است که در دهه فجر شاهد بهره برداری خواهیم بود.                     

 

وی اعلام کرد: این پروژه روزهای پایانی مرمت و تجهیز را سپری می کند و ان شاالله ظرفیت اقامتی مناسب به سایر فضاهای اقامتی استان افزوده می شود.

 

خزائلی در خصوص فعالیت ستاد خدمات سفر استان یادآور شد: با توجه به تقارن ایام نوروز با ماه رمضان، پیش بینی می شود سفرهای نوروزی زودتر آغاز شود از این رو هم ستاد خدمات سفر استان از نیمه شعبان آغاز به کار می کند.

 

کد خبر 1249347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha