ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در پی تحریم اخیر فعالیت های خود را مضاعف می کند

شجاع حیدری اقدام اخیر پارلمان اروپا در تحریم ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر را حاکی مانع بودن این ستاد در برابر اهداف دشمنان خواند و گفت: وظیفه ما انجام فعالیت های مضاعف نسبت به گذشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ علی شجاع حیدری، ظهر یکشنبه (۹ بهمن) در نشست خبری با اشاره به اینکه ۱۸ گروه جهادی در عرصه های مختلف احیای امر به معروف و نهی از منکر فعالیت می کنند؛ افزود: سیاست و بصیرت، اقتصاد مقاومتی، عفاف و حجاب، مدیریت، گردشگری تعالی بخش، مشاوره، محیط زيست، هیئات و فعالیت های قرآنی، هنر و رسانه و فضای مجازی، آسیب های اجتماعی، فرهنگی و مناسبت ها حقوقی و قضایی از جمله این عرصه ها است.

 

 

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان اساس کار گروه های جهادی را تذکر آگاهانه و علمی دانست و اظهار کرد: «عقلانیت» و «قدرت» دو مقدمه برای امر به معروف و نهی از منکر است و هر کس می خواهد وارد این عرصه شود باید عاقلانه و با تبیین و اقناع و آموزش اقدام کند.

 

 

وی منظور از قدرت جهت احیای امر به معروف و نهی از منکر را قدرت نفوذ کلام و یا قدرت اثر گذاری و جذب افراد عنوان کرد.

 

 

شجاع حیدری ادامه داد: شورای امر به معروف و نهی از منکر در همه مجموعه ها با سه هدف تشکیل می شود؛ نخست اینکه مردم نسبت به آن دستگاه بتوانند امر به معروف کنند بدون آنکه تهدیدی متوجه آنها باشد؛ کارکنان نسبت به هم بتوانند امر به معروف کنند و تذکر کارکنان به مسئولین بالاتر که اگر دچار اشکالی شدند بتوانند به آنان تذکر بدهند.

 

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدام اخیر پارلمان اروپا مبنی بر قراردادن نام ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور در فهرست تحریم ها گفت: این مسئله نشان از این دارد که این ستاد خاری در چشم آنان و مانعی برای رسیدن به اهداف شوم آنان است.

 

 

شجاع حیدری انسجام درونی و حساس شدن و موضع گیری نهادهای فرهنگی در چنین شرایطی را یکی از وظایف مهم تلقی و بیان کرد: دوم وظیفه ما انجام فعالیت های مضاعف نسبت به گذشته است.

 

 

وی زمینه سازی برای نظارت همگانی را زمینه سازی زندگی سالم، رفع معایب و ...دانست و تصریح کرد: طرح جامع عفاف از طرف ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور به عنوان یک طرح پیشنهاد شده و درخواست و حمایت مردمی این است  که نمایندگان مجلس آن را به قانون متقن و قوی تبدیل کنند تا اجرای عفاف و حجاب مقبول داشته باشیم.

 

 

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان در پایان بر اهمیت فعالیت رسانه ای در خصوص احیای فریضتین تأکید کرد.

کد خبر 1249355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha