ارائه گزارش رئیس سازمان سرمایه گذاری خارجی ایران از وضعیت سرمایه گذاری خارجی در دولت سیزدهم

رئیس سازمان کمک های فنی و سرمایه گذاری خارجی ایران در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس گزارشی از وضعیت سرمایه گذاری خارجی در دولت سیزدهم ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، نشست امروز (یکشنبه 9 بهمن ماه) کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس و فکری رئیس سازمان کمک های فنی و سرمایه گذاری خارجی ایران برگزار شد و رئیس سازمان کمک های فنی و سرمایه گذاری خارجی ایران در این نشست گزارشی از وضعیت سرمایه گذاری خارجی در دولت سیزدهم ارائه کرد.

 

بنابراین گزارش، رئیس سازمان کمک های فنی و سرمایه گذاری خارجی ایران پیشنهادات کاربردی در خصوص تامین مالی خارجی پروژه‌های بزرگ در کشور را نیز ارائه کرد. مشکلات سرمایه گذاری خارجی چین و روسیه نیز در این نشست مطرح شد که توسط آقای فکری پاسخ لازم ارائه گردید.

 

مقرر شد مرکز پژوهش‌ها موانع عدم تحقق فاینانس روسیه در طرح‌های راه آهن را تهیه و به کمیسیون اقتصادی ارائه کند تا پس از اخذ نظر وزیر راه و شهرسازی مبنای اقدامات نظارتی بعدی قرار گیرد. همچنین مقرر شد کارگروهی به ریاست توانگر عضو کمیسیون اقتصادی و عضویت رئیس سازمان، عضو نماینده کمیسیون عمران و نماینده حوزه انتخابیه پروژه های دارای فاینانس مصوب تشکیل و ظرف دو ماه نتایج بررسی علل عدم جذب این منابع خارجی را به کمیسیون اقتصادی ارائه کند.

 

این گزارش می افزاید: در ابتدای نشست امروز کمیسیون اقتصادی ایرادات اعلامی شورای نگهبان در خصوص طرح اصلاح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز مطرح شد. شورای نگهبان دو ایراد از طرح مذکور گرفته بود که با حضور مولابیگی عضو شورای نگهبان مطرح و نظرات اعضا برای رفع ابهام مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد نتیجه این توافقات در جلسه بعدی کمیسیون به رای گذاشته می‌شود.

کد خبر 1249443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha