اجرای ۵۰ عنوان برنامه فرهنگی و هنری در خراسان جنوبی

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از ۵۰ عنوان برنامه فرهنگی و هنری طی دهه فجر در استان اجرا می شود، گفت: برگزاری نمایشگاه های عکس و پوستر، اجرای گروه های نمایشی، شب شعر، تولید نماهنگ و ... از مهم ترین برنامه ها است.

مجید کریمیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: دهه فجر انقلاب اسلامی صفحه پررنگی از تاریخ ماندگار ایران است که به ملت و مملکت و کشورهای آزادی‌خواه جهان اعتبار و آبرو بخشید.

 

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی ادامه داد: اساس تشکیل حوزه هنری پاسداشت و ترویج آرمان‌های انقلاب اسلامی با زبان هنر بوده‌است و در طول ۴۳ سال فعالیت خود چه در زمینه‌ی تولید آثار مرتبط و چه در زمینه‌ی پرورش هنرمند متعهد و انقلابی پیشگام بوده‌است و فعالیت با موضوع انقلاب اسلامی در این نهاد محدود به ایام دهه فجر نبوده و نیست.

 

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ عنوان برنامه فرهنگی و هنری طی دهه فجر در خراسان جنوبی اجرا می شود، افزود: در راستای بزرگداشت دهه مبارک فجر بحث برگزاری شب شعر و شب خاطره در مساجد سطح شهر بیرجند در دستور کار قرار دارد.

 

کریمیان به برپایی نمایشگاه های هنری در استان اشاره کرد و گفت: در این راستا ۱۵ نمایشگاه با عناوین ایران حرم است، روایت حبیب، مدح علی، سردار دل ها، چون ایران نباشد، نهضت روح الله و یک صدا برای ایران و غیره در سطح خراسان جنوبی برپا می شود.

 

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی در خصوص رویداد نمایشی محرابیان عنوان کرد: این رویداد نمایشی با حضور هفت گروه نمایشی در بیرجند و شهرستان های خراسان جنوبی برگزار خواهد شد و رونمایی از کتاب شیخ اسماعیل برگرفته از خاطرات حجت الاسلام اسماعیل دیانی در دستور کار قرار دارد.

 

وی در ادامه گفت: تولید موشن عکس، تولید نماهنگ ایران آینده و تولید پادکست های عکس شهدای انقلاب و تولید شعر دکلمه شاعران جوان و اجرای نمایش کاوه از جمله دیگر برنامه های دهه مبارک فجر است.

 

کریمیان در پایان بیان کرد: تولید شعر و ضبط شاعران پیشکسوت استان و برگزاری جشن بزرگ انقلاب در سالن قلمچی شهرستان بیرجند در دستور کار حوزه هنری خراسان جنوبی قرار دارد.

 

 

 

 

 

کد خبر 1249455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha