رسانه ها طلایه دار جهاد تبیین/ کاستی‌ها به ضعف مدیران برمی گردد نه ماهیت نظام

فرخنده رسانه‌ها را طلایه‌دار جهاد تبیین دانست و خواستار تولیدات رسانه‌ای از مردم برای مردم توسط خبرنگاران و فعالان رسانه ای استان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علی فرخنده پیش از ظهر امروز (۱۰ بهمن) در نشست قرارگاه رسانه که با حضور مدیران رسانه‌های خراسان جنوبی در سالن جلسات ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار شد با مقایسه جنگ نرم و سخت اظهار کرد: نقش رسانه در جنگ نرم و ترکیبی از جهات مختلف قابل توجه است بگونه‌ای که رسانه در حوزه گفتمانی و ادراکی، همچون یک لشکر که در جنگ سخت به ایفای نقش می‌پردازد،‌ می‌تواند موثر باشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: رسانه می‌تواند خنثی کننده عملیات دشمن در جنگ نرم و روند تحرکات آنها را تحلیل کند و در روایت اول اخبار، پیشقدم باشد و به انجام کار تشکیلاتی و گفتمانی در جامعه بپردازد.

 

وی رسانه‌ها را طلایه‌دار جهاد تبیین دانست و گفت: رسانه‌ها در دهه فجر بهترین عامل در تحقق جهاد تبیین هستند و در این راستا می‌بایست با استدلال از کتب مختلف تاریخی، ورود کنند.

 

فرخنده با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به لحاظ ماهیتی کشور را دگرگون کرده است، ادامه داد: بدون شک برخی از کاستی‌ها به ضعف مدیران برمی‌گردد.

 

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران، امروز کُد ایستادگی در برابر ظلم را به مظلومان جهان ارائه کرده است بنابراین می‌طلبد که در حوزه جهاد امیدآفرینی،‌ رسانه‌ ها به بیان خدمات نظام و همچنین دولت سیزدهم بپردازند.

 

وی تاکید کرد: خروجی دهه فجر باید امیدآفرینی برای مردم در داخل کشور و همچنین آزادیخواهان خارجی باشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خواستار تولیدات رسانه‌ای از مردم برای مردم شد و گفت: کسانی که واقعیت‌های انقلاب را درک کرده‌اند باید به بیان تفاوت‌های قبل و بعد از انقلاب بپردازند.

 

وی برگزاری دو رویداد نمایشگاه موزه عبرت در آستانه دهه فجر در بیرجند اشاره کرد و یادآور شد: این نمایشگاه برای اولین بار و با هدف فراهم کردن بستر بازدید همه مردم به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان به مدت ۱۰ روز در بیرجند گشایش خواهد یافت.

 

فرخنده برگزاری جشن بزرگ مردمی با عنوان «آتشونی» را از دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی استان عنوان کرد و گفت: این مراسم با حضور معاون وزیر کشور در مجموعه فرهنگسرای بیرجند برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

کد خبر 1249513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha