بسیج همراه زلزله‌زدگان خوی/راه‌اندازی ۳۵ قرارگاه با حضور ۲۳۰ جهادگر در سطح استان

بسیج؛ یکی از گروههایی است که همواره در مواقع حساس و بحران ها در کنار مردم به خدمت رسانی مشغول بوده است و در حادثه زلزله خوی نیز با راه‌اندازی ۱۰ قرارگاه منطقه‌ای و ۲۵ قرارگاه محله‌ای با حضور ۲۳۰ جهادگر به ارائه خدمت به مردم زلزله‌زده استان می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، زمین‌لرزه ای به بزرگی ۵.۹‌ ریشتر شامگاه شنبه هشتم بهمن ماه در شهرستان خوی روی داد که علاوه بر تلفات جانی و مصدومیت تعدادی از هموطنان، خسارت های زیادی به بار آورد. در این زمین لرزه بیش از هزار نفر مصدوم شدند که ۱۲۵ نفر از آنان به شهرستان های ارومیه، تبریز، سلماس و مرند اعزام شده اند و نزدیک به ۷۰ نفر هم در خوی بستری هستند.

 

بنابراین گزارش، به دنبال این حادثه آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور روز گذشته در نشست هیات دولت ضمن ابراز همدردی با خانواده جان‌باختگان و آسیب‌دیدگان حادثه زلزله شب گذشته شهرستان خوی بر لزوم تسریع در امدادرسانی به زلزله‌زدگان با توجه به شدت برودت هوا در این منطقه و برنامه‌ریزی برای آغاز روند بازسازی مناطق آسیب‌دیده تأکید کرد.

 

این گزارش می افزاید: بسیج؛ یکی از گروه هایی است که همواره در مواقع حساس و بحران ها در کنار مردم به خدمت رسانی مشغول بوده است و در حوادث غیرمترقبه همچون زلزله و سیل نیز همواره قرارگاهی جهادی به منظور شناسایی دقیق نیازمندان و نیازها، توزیع دقیق کالا و خدمات متناسب با نیازها تشکیل داده که در عین عدم موازی‌کاری با سایر نهاد‌ها، به یک کار هدفمند، مستمر و اثربخش بپردازند. در این حادثه نیز بنا به گفته سردار زهرایی، مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور ۱۰ قرارگاه منطقه‌ای و ۲۵ قرارگاه محله‌ای با حضور ۲۳۰ جهادگر در سطح استان راه‌اندازی شده است و بیش از ۳۲ گروه جهادی، از نقاط مختلف استان در مناطق زلزله‌زده حضور یافته‌اند. 

بر این اساس مرحله مهم امداد و نجات مردم و برداشتن وسایل و لوازم مردم از زیر آور انجام شده است و اسکان، رفع محدودیت راه‌ها، کوچه‌ها و معابر در دستور کار بسیج سازندگی سپاه شهدای استان آذربایجان غربی قرار دارد و ماشین‌آلات عمرانی و ساختمانی به مناطق زلزله‌زده اعزام در حال اعزام هستند. بازگشایی معابر، استقرار و نصب چادر‌ها جهت اسکان زلزله‌زدگان، اولویت نیرو‌های جهادی و امدادی سپاه است. نیرو‌های امدادی سپاه و بسیج در کنار سایر دستگاه‌های امدادرسان، در خدمت مردم زلزله‌زده خوی هستند.

 

این گزارش می افزاید: از ابتدای وقوع زلزله در خوی، با استفاده از ظرفیت شهر‌های همجوار، گروه‌های بسیج و جهادی به منطقه اعزام شدند و امدادرسانی با اولویت کمک‌های اولیه مردم آغاز شد. نیرو‌های امدادی سپاه پس از بازگشایی معابر، در کنار نیرو‌های هلال‌احمر مشغول استقرار و نصب چادر‌ها جهت اسکان زلزله‌زدگان هستند.

 

 

کد خبر 1249540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha