آغاز پروژه بازسازی و توسعه مسجد تاریخی «تینمال» در مراکش

پروژه بازسازی و توسعه مسجد «تینمال» مراکش که یک مسجد تاریخی و متعلق به قرن دوازدهم است، در دستور کار دولت این کشور قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « moroccoworldnews»، پروژه بازسازی و توسعه مسجد «تینمال» مراکش که یک مسجد تاریخی و متعلق به قرن دوازدهم است در دستور کار دولت این کشور قرار گرفت.

 

«محمد بن سعید» وزیر جوانان و فرهنگ به همراه «احمد توفیق» وزیر امور اسلامی مراکش از این که در حال انجام کارهای مرمتی است، بازدید کردند.

 

این مسجد مکان مهمی برای خلافت الموحدون تلقی می شود که در طول قرن های 12 و 13 کنترل شمال آفریقا و منطقه اندلس را در اختیار داشت.

 

این دو وزیر مراکشی کار مرمت و بازسازی مسجد را که به مدت 18 ماه تحت حمایت ریاست مساجد وزارت امور اسلامی قرار خواهد گرفت، مورد ارزیابی قرار دادند.

 

وزیر جوانان و فرهنگ بر اهمیت کمک به تیم های باستان شناسی در انجام تحقیقات برای بازسازی و توسعه این مسجد تاکید کرد.

 

وی همچنین گفت که کار روی مسجد با هدف افزایش آگاهی در مورد خلافت المحد و نقش تاریخی آن در منطقه است.

 

مقامات همچنین قصد دارند موزه ای را در نزدیکی مسجد افتتاح کنند تا تاریخچه این مسجد و منطقه را با جزئیات بیشتر در اختیار علاقه مندان و گردشگران قرار دهند.

 

وزیر امور اسلامی مراکش نیز به خبرنگاران گفت: این مسجد مستحق بازسازی است. ما این مرمت را برای حفظ مسجد در راستای قوانین مورد توافق و با کمک های علمی و فنی وزارت فرهنگ ادامه می دهیم.

 

خلافت الموحدون از 1121 تا 1269 ادامه یافت و  منطقه «تینمال» به عنوان اولین پایتخت این خلاقت از 1121 تا 1147 در نظر گرفته شد. پس از تصرف مراکش در سال 1147، این شهر به مرکز فرهنگی و هنری الموحدون تبدیل شد.

مسجد تینمال متعلق به این دوره در سال 1995 به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد.

کد خبر 1249593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha