خوزستان؛ میزبان ششمین دوره مسابقات همخوانی قرآن و مدیحه‌سرایی مراکز دارالقرآن کشور

حسینی‌زاده گفت: ششمین دوره مسابقات همخوانی قرآن و مدیحه‌سرایی قرآن آموزان مراکز دارالقرآن الکریم کشور یادوراه شهدای قرآنی منا به میزبانی آموزش و پرورش خوزستان در شهرستان دزفول برگزار می‌شود.

جاسم حسینی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان با اشاره به برگزاری ششمین دوره مسابقات همخوانی قرآن و مدیحه‌سرایی قران آموزان دارالقرآن الکریم سراسر کشور اظهار کرد: این مسابقات با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان از حیث نیروی انسانی، برای اولین بار است به میزبانی آموزش و پرورش خوزستان برگزار می‌شود.

 

معاون پرورشی آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه این مسابقات به عنوان بزرگترین رویداد قرآنی آموزش و پرورش کشور 14 تا 20 بهمن‌ماه در اردوگاه شهید رجایی دزفول برگزار می‌شود، اضافه کرد: در این مسابقات 15 تیم در گروه پسران و 13 تیم در گروه دختران حضور دارند.

 

وی با اشاره به اینکه هر کدام از تیم‌ها شامل هفت نفر شرکت‌کننده، یک سرپرست و یک مربی است که برای دختران علاه بر مربی خانم، یک مربی آقا هم تیم را همراهی می‎کند، افزود: مسابقات پسران (14 تا 16 بهمن) و مسابقات دختران (18 تا 20 بهمن) برگزار می‌شود.

 

حسینی‌زاده با بیان اینکه 10 داور ملی و بین‌المللی داوری مسابقات را برعهده دارند، تصریح کرد: این مسابقات یادواره شهدای قرآنی حادثه منا است و در اختتامیه مسابقات نیز از خانواده شهیدان باوی‌زاده، مشعلی و سعیدی‌زاده تجلیل خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه 14 بهمن مراسم افتتاحیه بخش پسران در حسینیه ثارالله دزفول و اختتامیه این بخش 16 بهمن برگزار می‌شود، اضافه کرد: برنامه‌های سیاحتی و زیارتی، محفل انس با قرآن، اجرای گروه‌های همخوانی نیز برای شرکت‌کنندگان اجرا می‌شود؛ 18 تا 20 بهمن نیز همین فرایند برای بخش دختران تکرار می‌شود.

 

معاون پرورشی آموزش و پرورش خوزستان، ابراز کرد: 12 کمیته در حال پیگیری امورات این رویداد مهم قرآنی هستند که شامل استقبال و پذیرش، اسکات و تغذیه، فوق برنامه و فرهنگی، افتتاحیه و اختتامیه، بهداشت و سلامت، حراست، نظارت و ارزیابی و ... است.

 

وی با بیان اینکه 2 تیم از خوزستان در این مسابقات شرکت دارند که تیم دختران از آبادان و تیم پسران از شادگان به فینال این دوره از مسابقات راه پیدا کردند، ادامه داد: از وزیر آموزش و پرورش، معاونان وزارت و همچنین مسئولان استان برای حضور در این رویداد قرآنی دعوت شده است.

 

حسینی‌زاده، همچنین از برگزاری بزرگترین رویداد قرآنی خوزستان در اسفند سال جاری خبر داد و یاد آور شد: این مسابقات در سه قطب رامشیر، کارون و لالی برگزار می‌شود و مرحله نخبگانی نیز اردیبهشت‌ماه سال آینده به میزبانی شهرستان گتوند، برگزار می‌شود.

 

کد خبر 1249616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha