آیین نمادین جشن تکلیف پسران در مسجد جامع سنندج برگزار شد

در آستانه میلاد امام علی(ع) آیین نمادین جشن تکلیف پسران کردستان در مسجد جامع سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی -نماینده ولی فقیه در کردستان- امروز دوشنبه(۱۰ بهمن ماه) در مراسم جشن تکلیف پسران در مسجد جامع سنندج، ضمن تبریک جشن تکلیف به دانش‌آموزان، به دو نکته در باب تکلیف و توقع از مکلفین اشاره و عنوان کرد: بعضی‌ها تکلیف را صرفاً در پرداختن به نماز تعریف می‌کنند در حالی که شخص مکلف باید دیگر فروع دین را نیز رعایت نماید.

 

حجت‌الاسلام پورذهبی محافظت از گوش و زبان را از مهم‌ترین وظایف شخص مکلف دانست و خطاب به دانش‌آموزان افزود: از این پس باید از آنچه می‌گویید و آنچه می‌شنوید، مراقبت کنید.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به عمده توقعات از شخص مکلف پرداخت و یکی از آنها را خوب درس خواندن دانش آموزان بیان کرد.

 

وی افزود: خدمت بهتر به جامعه و سرافرازی مملکت در گرو انجام مطلوب درس‌ها و علم آموزی صحیح است و این مهم از لوازم تکلیف مداری است.

 

حجت‌الاسلام پور‌ذهبی تعهد به دین را از دیگر توقعات از شخص مکلف دانست و گفت: مصادیق تعهد به دین در ظاهر و باطن فرد تجلی پیدا می‌کند.

 

وی خاطرنشان کرد: نیکی به پدر و مادر، تعهد به مردم و تعهد به کشور از مصادیق ظاهری و باطنی تعهد به دین است.

 

ماموستا فایق رستمی؛ نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری نیز به بیان سخنانی در رابطه با تکلیف مداری پرداختو  با اشاره به آیات قرآن، پیامبر گرامی اسلام (ص) را بهترین الگوی دانش آموزان برای عمل به فرائض دانست و گفت: اطاعت پیامبر نور و رحمت از خدای متعال، آیینه زیبایی از بندگی در مقابل معبود است.

 

وی خطاب به دانش آموزان تاکید کرد: مصادیق بندگی را در وجود پیامبر اکرم (ص) و در آیات قرآن کریم جستجو کنید.

 

امام جمعه سنندج در بخش پایانی سخنان خود، انجام واجبات و ترک محرمات را دو کلید واژه اساسی برای شخص مکلف برشمرد و تصریح کرد: انجام واجبات انسان را به خدا نزدیک می کند و ترک محرمات سبب عاقبت به خیر بودن او می شود.

 

گفتنی است؛ در این مراسم ضمن اجرای برنامه‌های متنوع از جمله مداحی و دف نوازی، سرود قرآنی و سوگند تکلیف؛ نماز ظهر به امامت ماموستا رستمی اقامه شد.

کد خبر 1249674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha