مباحث  قانونی عفاف و حجاب رعایت شود

حجت الاسلام مطیعی گفت: مباحث و موارد قانونی در خصوص رفتار سلبی در حوزه عفاف و حجاب باید رعایت و از تندروی پرهیز شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛ حجت الاسلام مرتضی مطیعی در جلسه هیئت اندیشه‌ورز استانی در دفتر امام‌جمعه ضمن باتأکید براینکه مباحث و موارد قانونی در خصوص رفتار سلبی در حوزه عفاف و حجاب باید رعایت و از تندروی پرهیز شود گفت: اقدامات فرهنگی از سوی خانواده و جامعه برای تبلیغ حجاب باید بیشتر شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به تمرکز دشمن بر روی روی مباحث فرهنگی ما اظهارکرد: گفتمان سازی و اجرای برنامه‌هایی با پیوست فرهنگی در راستای ترویج و حفظ فرهنگ حجاب و عفاف به نحوی که تشویق کننده افراد به این فریضه دینی و الهی ضروری است.

 

وی با بیان اینکه بایستی بر روی برنامه ها و پیشنهادات ارائه شده، مباحث نظری در حوزه عفاف و حجاب به صورت جامع برای عملیاتی شدن، کار انجام شوداضافه کرد: دشمن در حال حاضر از بیرون مرزها در تلاش برای پیوند زدن همه مشکلات به یکدیگر در حوزه های مختلف است و باید مراقب باشیم و اقدامات لازم پیشگیرانه را در دستور کار قرار دهیم.

 

حجت الاسلام مطیعی تصریح کرد: اقدامات ایجابی در جذب جوانان و کارهای فرهنگی و تشویقی نیز باید در حوزه حجاب و عفاف به صورت ویژه در دستور کار قرار‌ گیرد.

 

امام جمعه سمنان، با تأکید بر اینکه عدم رعایت حجاب و عفاف به گسست خانواده ها منجر می شود، ادامه داد: مروز به هیئت های اندیشه ورزی در ابعاد مختلف نیاز داریم، باید کار فرهنگی در  حوزه گسترش فرهنگ حجاب و عفاف انجام داد و باید مطالبه گری در حوزه حجاب و عفاف تقویت شود.

 

وی با بیان اینکه  جلسات هیات اندیشه ورز استانی در راستای دستیابی به نتیجه مطلوب در حوزه عفاف و حجاب به صورت مستمر برگزار شود اضافه کرد: امر به‌ معروف و نهی از منکر یک فریضه واجب الهی بوده و ضرورت دارد تا اصول صحیح و درست امر به‌ معروف و نهی از منکر را بشناسیم.

 

 

در بحث اقدامات فرهنگی اجتماعی نباید منفعل باشیم

احمد ریواده ، نیز دراین نشست گفت: دشمن پس از شکست نقشه های خود در توطئه و دسیسه چینی در قالب اغتشاشات ، برهنگی فرهنگی را در دستور دارد و حجاب و عفاف را مورد هدف قرار داده است.

 

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه باید در حوزه فرهنگی و اقدامات مرتبط با آن، باید به سمت اقدامات ایجابی گام برداریم گفت: در بحث اقدامات فرهنگی اجتماعی همانگونه‌ که‌ مقام معظم رهبری تاکید داشتند، نباید منفعل باشیم و لازم است از اقدامات ویترینی پرهیز کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه ایجاد و تقویت بستر های اجتماعی و فرهنگی برای مقابله با بی حجابی و برهنگی فرهنگی در استان در دستور کار قرار دارد ادامه داد: از ظرفیت اجتماعی و نخبگان استان برای پیشبرد اهداف در حوزه زیست عفیفانه و مساله حجاب که در حوزه فرهنگ‌ عمومی استان مهم و تاثیرگذار است، استفاده خواهیم کرد.

 

ریواده خاطرنشان کرد: علاوه بر تأکید شرع مقدس در رعایت موازین شرعی، حفظ حجاب اسلامی، امنیت و استحکام خانواده را سبب می شود.

 

 

کد خبر 1249706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha