نمایشگاه موزه عبرت ایران در بیرجند بازگشایی شد

در آ‌ستانه فرا رسیدن دهه فجر، نمایشگاه موزه عبرت با حضور رئیس سازمان اجتماعی وزارت کشور، استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان در بیرجند گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمد عباسی معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور پیش از ظهر امروز سه شنبه (۱۱ بهمن) در این مراسم اظهار کرد: تاریخ انقلاب اسلامی ایران،‌ شباهت زیادی به تاریخ دوران زندگی حضرت موسی‌ (ع) و فرعون دارد.

 

وی با اشاره به ظلم‌های رژیم ستمشاهی به مردم قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: نمایشگاه موزه عبرت بُرشی از ظلم فرعون زمان به مردم ایران است که توانستند با همدلی و صبورانه، در مقابل دشمنان پیروز شوند.

 

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با تاکید بر اینکه هزاران سال دیگر هم که بگذرد،‌ اما بازهم ۱۲ بهمن و روز ورود امام خمینی (ره) به کشور را که یکی از روزهای مبارک و زیبای تاریخ ایران است را جشن خواهیم گرفت،‌ ادامه داد: یکی از افتخارات ما داشتن مردمی صبور و آزادیخواه است که این انقلاب با حضور در صحنه آنها به پیروزی رسید.

 

علی فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم در این مراسم برپایی نمایشگاه موزه عبرت را یکی از اقدامات استان در راستای تحقق جهاد تبیین عنوان کرد و گفت: خراسان جنوبی ۱۴ شهید در ایام پیروزی انقلاب تقدیم اسلام کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه تا پایان بهمن ماه صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۱ ویژه دانش‌آموزان،‌ دانشجویان و مراکز نظامی و آموزشی دائر است، افزود: همچنین در شیفت عصر از ساعت ۱۶ تا ۲۱ پذیرای مردم خواهیم بود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: سازه این نمایشگاه از خراسان رضوی به بیرجند منتقل و به همت مجموعه‌های مردمی، کار اجرای آن انجام شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: بخش نخست این نمایشگاه، فضایی تاریک و مخوف رژیم پهلوی را به تصویر می‌کشد و در بخش دوم و نهایی، در فضایی روشن و نورانی، دوران بیداری، آزادیخواهی، استقلال طلبی و ولایت مداری مردم شهر بیرجند به تصویر کشیده شده است.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1249812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha