شورای نگهبان نبض انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، با بیان اینکه شورای نگهبان نبض انقلاب اسلامی است، گفت: با انجام وظیفه در این عرصه باید حافظ جمهوریت و اسلامیت بود و حق الناس را حفظ کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، امروز(11 بهمن)، در همایش 300 نفری بصیرتی با موضوع جهاد تبیین بین ناظران ایثارگر خرم آباد و چگنی، با بیان اینکه انجام وظیفه در دفتر بازرسی شورای نگهبان رسالتی خطیر است، اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند عرصه خدمت گزاری را غنیمت بشمارید، توجه به این سخن رهبری امری ضروری است.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه شورای نگهبان نبض انقلاب اسلامی و نبض نظام اسلامی است، افزود: امام راحل در آن زمان فرمود «جمهوری اسلامی»، کسی به عمق محتوای کلام و این پی ریزی که این حکیم عالم و فیلسوف انجام داد، پی نبرد، کسی پی نبرد.

 

وی ادامه داد: یعنی اینکه مجموعه ای به نام فقها و حقوق دانان نظارت کنند که قوانین بر خلاف شرع نباشد، بر انتخابات نظارت کنند، حافظ جمهوریت و اسلامیت باشند و حق الناس را حفظ کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تأکید بر اینکه گزارش ها و داوری باید بر اساس عدل و انصاف صورت گیرد، خاطرنشان کرد: اگر کسی در انجام وظیفه خود کوتاهی کند، به وظیفه شرعی عمل نکند، اگر تخلف ببیند و چشم ببندد مرتکب حرام شرعی شده است.

 

وی اظهارکرد: مسئولیت ها و وظایف نباید در روح و روان ما تاثیر بگذارد و نباید ما را از مسیر ا عدل و انصاف دور کند.

 

نماینده ولی فقیه درلرستان ادامه داد: شایسته سالاری، نفعی تبعیض، رعایت عدل و انصاف از جمله ویژگی های مهمی در عرصه خدمت گزاری است که باید رعایت شود.

 

وی تصریح کرد: در هر جایی که می خواستیم داوری کنیم، حتی اگر آن شخص از نزدیکترین افراد برای ما باشد نباید تفاوتی داشته باشد و ملاک باید قانون باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در ادامه با اشاره به اینکه با گذشت بیش از 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و دانش و تجربه های لازم در همه زمینه ها، از جمله در برگزاری انتخابات تجربه و دانش لازم را دارید، گفت: بعضی رویدادهای تلخ در ایام انتخابات شنیده و روی می دهد که برخی از آنها را باید از قبل پیشگیری کرد و اگر به پیشگیری منتهی نشد باید آنها درمان کرد، به گونه ای که سرمایه اجتماعی مردم و اعتماد مردم حفظ شود .

 

وی تصریح کرد: در هیئت های اندیشه ورز آسیب ها باید شناسایی شود و برای آن راهکارها بیان و پیشگیری شود و اگر هم ابتلا حاصل شد درمان شود آن هم درمانی فوری و قطعی که به اعتماد مردم صدمه نزند.

 

امام جمعه خرم آباد از مردم به عنوان سرمایه های اجتماعی یاد کرد و گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری به سرمایه اجتماعی مردم و به اعتماد مردم نیاز داریم.

 

کد خبر 1249871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha