زمینه کمال انسانی را باید با رشد معنوی و تولید علم فراهم کنیم

حجت الاسلام قاضی دزفولی، با اشاره به شتاب و سیر علمی در دزفول و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر پیشرفت علمی، گفت: باید بتوانیم با رشد معنوی و تولید علم زمینه کمال انسانی را فراهم کنیم تا بشر به رشد و تکامل واقعی برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت‌الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی، ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول که در تالار اجتماعات این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: آنچه در این ۴۴ سال، انقلاب اسلامی ایران را نگه داشته تکیه و توکل بر خدا بوده است به همین دلیل است که دشمن نمی تواند با محاسبات مادی این مسائل را درک کرده و به اهداف شوم خود برسد.

 

امام جمعه دزفول، سیر تحول دانشگاه جندی شاپور دزفول را یک سیر بسیار سریع و پرشتاب برشمرد و افزود: این امر شایسته تقدیر بوده و مرهون تلاش های روسای ادوار مختلف این دانشگاه است اما قطعا تا رسیدن به نقطه نهایی راه زیادی باقی مانده است.

 

وی دزفول را یک شهر دانشگاهی برشمرد و اضافه کرد: این شهرستان دارای یک پیشینه عالم پرور بوده و فقها و عارفان زیادی تحویل جامعه بشریت داده است اکنون نیز دزفول از سیر تحول حوزه علمیه برخوردار است.

 

حجت الاسلام قاضی دزفولی، با اشاره به شتاب و سیر علمی در دزفول و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر پیشرفت علمی، عنوان کرد: علم و دانش مقوله ای است که اگر بشریت آن را کنار بگذارد رو به انحطاط می رود.

 

وی تصریح کرد: این سرزمین، دانشگاه و استعدادهای این منطقه و دیار می توانند زمینه رشد برای بشریت و انسانیت باشند از این رو باید بتوانیم با رشد معنوی و تولید علم زمینه کمال انسانی را فراهم کنیم تا بشر به رشد و تکامل واقعی برسد.

 

کد خبر 1249930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha