اختصاص ۳۰ میلیارد تومان به حوزه مسائل فرهنگی ایلام

هوشمند با بیان اینکه ۳۰ میلیارد تومان به حوزه مسائل فرهنگی ایلام اختصاص یافته است، گفت: فیلم سینمایی با محوریت نقش ایلام در ۸ سال دفاع مقدس در این استان ساخته می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ایلام، دبیر شورای فرهنگ عمومی استان ایلام در نود و چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان به ریاست حجت الاسلام الله نور کریمی تبار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، اظهار کرد: در شورای عالی انقلاب فرهنگی از برنامه های ۱۲ استان در راستای نقشه مهندسی فرهنگی کشور در سال ۱۴۰۰ با حضور معاون رئیس جمهور رونمایی شد.

 

علی هوشمند ابراز کرد: در نقشه مهندسی فرهنگی کشور که به مسایل فرهنگی کشور با برش استانی هر استان می پردازد  به صورت مسئله محور تا سقف ۳۰ میلیارد تومان برای مسائل فرهنگی آن استان ها اعتبار اختصاص یافته است.

 

وی با بیان اینکه در این راستا برنامه ریزی برای احصای مشکلات و مسائل فرهنگی اولویت دار با حضور کارشناسان و تشکیل کمیته های مرتبط ذیل شورای فرهنگ عمومی پرداخته شد، افزود: در استان ایلام با رهنمودهای نماینده محترم ولی فقیه در استان کمیته هایی تشکیل و مسائل فرهنگی با لحاظ اولویت ها، در دستور کار قرار گرفت.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ابراز کرد:اگر اولویت‌بندی مسائل در این جلسه تصویب شود، اعتبارسنجی و سپس مراحل نهایی آن صورت می گیرد و در ادامه هموار شدن مسیر توسعه‌ فرهنگی استان را در پی خواهد داشت.

 

هوشمند با بیان اینکه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در این راستا تشکیل شده‌است، گفت: این کارگروه ۵ کمیته زیر مجموعه دارد  که به ریاست آقای بیش‌بهار ، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام ایجاده شده است.

 

وی افزود: این کمیته ها شامل  کمیته فرهنگ هنر رسانه به دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، کمیته امور دینی به دبیری حجت الاسلام نجفی مدیر کل محترم تبلیغات اسلامی استان، کمیته تعلیم و تربیت به دبیری آقای درویشی، مدیر کل محترم  آموزش و پرورش، کمیته اجتماعی زنان و خانواده به دبیری خانم الیاس پوریان پیش مدیر کل محترم امور بانوان  استانداری و کمیته اقتصاد فرهنگ به دبیری آقای دکتر دوست محمدی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تشکیل شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به ساخت یک فیلم سینمایی در حوزه دفاع مقدس در استان ایلام، ابراز کرد: مقرر شده است که با همکاری بنیاد سینمایی فارابی یک فیلم سینمایی با محوریت دفاع مقدس در استان ساخته شود که محورها و موضوعات ساخت این فیلم احصا و در دستور کار شورا قرار دارد و بایستی از میان این موضوعات یک موضع که فراگیری بیشتری دارد برای نوشتن فیلم نامه و مراحل بعدی ارایه شود.

 

گفتنی است در این نشست مقرر شد  موضوعات نماز و مسجد، سبک زندگی ایرانی و اسلامی، فرهنگ کار، امر به معروف و نهی از منکر و آسیب های فضای مجازی در راس اولویت های این شورا در راستای فرهنگ سازی قرار گیرد.

کد خبر 1249939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha