بیشتر به تفسیر قرآن بپردازیم

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه فعالیت های قرآنی در هر منطقه باید براساس مقتضیات بومی و محلی باشد، گفت: باید آیات نورانی قرآن کریم برای مردم و متناسب با ذائقه مخاطبین تفسیر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی امشب (۱۱بهمن) در شورای توسعه فعالیت های قرآنی جویبار، ضمن گرامیداشت ولادت های باسعادت و سراسر نور امام جواد(ع) و امام علی(ع) و چهل و چهارمین بهار انقلاب اسلامی، اظهار کرد: امسال  شاید از دو جهت برای ما حضور گسترده بانشاط مردمی در راهپیمایی ۲۲بهمن و برنامه های گرامیداشت دهه فجر، مهمتر از هر سال دیگری باشد، یکی اینکه در ایام پس از همه گیری کرونا قرار داریم و می‌طلبد که هم به شکرانه برطرف شدن این بلای عظیم و هم از آن جهت که با این اغتشاشات و امیدی که دشمن بسته و خیال کرده که مردم دست از نظام و انقلاب برداشته اند، از این جهت باید تودهنی محکمی بخورد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه ضمن تحسین اقدامات قرآنی شهرستان جویبار، گفت: شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی به‌منظور ایجاد زیرساخت های فعالیت‌های قرآنی و توسعه این ساختار تشکیل شده است.

 

 وی بیان کرد: تلاش داریم این شورای توسعه قرآنی که استانی و کشوری است یک برش شهری نیز داشته باشد، از این رو از امام جمعه شهرستان درخواست داریم که در جلسات براساس مقتضیات بومی و محلی از این شورا برشی محلی داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه برگزاری جلسات تفسیر قرآن نیز باید فراوانی بیشتری داشته باشد، خاطرنشان شد: هر جا که قرآن باشد نور هم هست و نور که باشد ظلمت‌ها کم میشود و فتنه‌گران فرصت فتنه‌گری پیدا نمی‌کنند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی به جایگاه ورزشی شهرستان جویبار در عرصه های ملی و بین المللی اشاره کرد و گفت: با توجه به پیشینه دینی و ارزشی مردمان این شهرستان امید است جامعه روحانیت، نخبگان و اساتید قرآن دوست و دیندار  این خطه از شمال کشور، امیدواریم همانطور که این شهرستان در زمینه ورزش صاحب نام است در حوزه قرآنی نیز باید افتخار آفرین باشد.

 

 

کد خبر 1249947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha