زنگ انقلاب در مدارس شهرستان جیرفت نواخته شد

امروز (۱۲ بهمن ماه) همزمان با سراسر کشور با حضور مسئولین زنگ انقلاب در مدارس شهرستان جیرفت نواخته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۱۲ بهمن ماه) همزمان با سراسر کشور با حضور مسئولین زنگ انقلاب در مدارس شهرستان جیرفت نواخته شد.

 

 

حجت الاسلام تارم در این آیین، ضمن تبریک دهه فجر و ولادت امام جواد (ع)، گفت: انقلاب اسلامی زمینه گسترش مراکز علم و دانش به ویژه در مناطق محروم  فراهم کرده است.

 

امام جمعه جیرفت افزود: در دوران قبل از انقلاب علی رغم وجود استعدادهای درخشان در بین نوجوانان و جوانان اما به دلیل عدم وجود مدرسه فرزندان ما از تحصیل باز می ماندند.

 

وی نبود راه، آب، برق و مسکن را از مشکلات و محرومیت های مردم منطقه در دوران پهلوی برشمرد و ابراز کرد: با ورود نهادهای انقلابی همچون بسیج، گروه های جهادی، بنیاد مسکن، جهاد سازندگی و به همت خدمتگزاران انقلاب اسلامی وضعیت نامطلوب زندگی مردم بهبود یافت.

 

حجت الاسلام تارم با اشاره به این که عده ای امروز به دنبال نادیده گرفتن دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند، تصریح کرد: این عده از جمله کسانی هستند که هیچ گونه اطلاع کافی و درکی از دوران سخت رژیم پهلوی ندارند.



امام جمعه جیرفت تاکید کرد: در آن دوران سخت با وجود نرخ بالای فروش نفت اما مردم به لحاظ معیشتی در تنگا قرار داشتند به طوری که مردم این منطقه پس از ایام عید نوروز گندم و آرد برای تهیه نان نداشتند.

 

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی کشور ما باید با وضعیت کشورهای جهان و همسایه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مقایسه شود.

 

حجت الاسلام تارم اظهار کرد: در دوران رژیم پهلوی، پزشکان ما از پاکستان و دیگر کشورهای همسایه بودند و کالاهای مورد نیاز از دیگر کشور ها وارد می شد.

 

امام جمعه جیرفت ادامه داد: امروز به برکت انقلاب اسلامی پزشکان متخصصی زیادی داریم که در دورترین نقاط نیز در حال خدمت رسانی هستند.

 

وی در خاتمه خودکفایی کشور در عرصه های مختلف را از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و عنوان کرد: امروز همان جوانانی که در دوران جنگ ۸ ساله برای دفاع سیم خاردار نداشتند امروز مجهزترین پهبادها و موشک های نقطه زن را می سازند.

 

 

گفتنی است؛ همزمان با آیین نواختن زنگ انقلاب در مدارس شهرستان جیرفت، نمایشگاه های دست ساز دانش آموزان این شهرستان افتتاح شد.

کد خبر 1249970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha