مراسم نمادین استقبال از حضرت امام خمینی (ره) در بیرجند برگزار شد

همزمان با اولین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، مراسم نمادین استقبال از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) با حضور مردم و مسئولان در محل میدان امام خمینی(ره) بیرجند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، همزمان با فرارسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مراسم یوم الله ۱۲ بهمن سالروز ورود حضرت امام (ره) به میهن اسلامی با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار، فرماندهان نیروهای مسلح مستقر در استان و اقشار مختلف مردم در میدان امام خمینی(ره) بیرجند برگزار شد.

 

در این مراسم زنگ انقلاب نواخته شد و مسئولان جایگاه نمادین حضرت امام (ره) را گلباران کردند. گروهی از موتورسواران در فضایی معنوی با حمل پرچم‌های جمهوری اسلامی، محل میدان امام خمینی(ره) تا خیابان جمهوری اسلامی را سپری کردند.

 

حجت الاسلام امین کمالی، مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در این مراسم با بیان اینکه انقلاب اسلامی توانست نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را به چالش بکشاند و منجر به سقوط آن شود، اظهار کرد: در سال ۱۳۴۲ وقتی اعضای هیئت مؤتلفه از معمار کبیر انقلاب پرسیدند شما چه هدفی از انقلاب دارید، پاسخ دادند پیروزی قیام، بیداری اسلامی و زمینه‌سازی برای ظهور از اهداف این نهضت است.

 

وی تأکید کرد: پیروزی انقلاب اسلامی آرزوی ۱۲۴ هزار پیامبر الهی را برآورده کرد و این انقلاب نابودگر استکبار جهانی خواهد بود.

 

ساعت ۹ و ۲۷ دقیقه و ۳۰ ثانیه روز ۱۲ بهمن ۱۳۵۷، هواپیمای حامل امام امت در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین نشست. بازگشت امام خمینی (ره) به ایران واقعه‌ای مهم در پیروزی انقلاب اسلامی به شمار می رود.

 

امام خمینی (ره) در ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷ پس از ۱۵ سال تبعید به ایران بازگشت و در تهران مورد استقبال نزدیک به سه میلیون نفر قرار گرفت. این روز در تقویم رسمی ایران با عنوان روز آغاز دهه فجر، مشخص شده‌ است.

 

 دهه فجر انقلاب اسلامی به روزهای ۱۲ تا ۲۲ بهمن گفته می‌شود؛ ۱۲ بهمن ماه سالروز ورود امام خمینی به کشور و در ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ است. همه ساله در این دهه برنامه های گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می شود . شعار محوری دهه فجر امسال «ایران استوار،۴۴ افتخار» است و ستاد گرامیداشت بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در خراسان جنوبی برگزاری ۱۷ هزار برنامه مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و بصیرتی با حضور گسترده اقشار مردم و جوانان را در دستور کار قرار داده است.

کد خبر 1250012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha