کانونی مسجدی که پاتوق نوجوانان غرب تهران است

کانون علی بن ابیطالب(ع)، از کانون های مساجد فعال غرب تهران است که در محورهای آموزشی،کارآفرینی و مشاوره خانواده و کمک رسانی به محرومان با حفظ کرامت انسانی آنها خدمت رسانی می‌کند و توانسته مسجد را پاتوق نوجوانان و جوانان کند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری مسجد علی بن ابیطالب(ع) واقع در غرب تهران، میدان دانشگاه، سیمون بولیوار یکی از کانون های مساجد فعال است که در محورهای مختلف آموزشی،خدمت رسانی به محرومین و کارآفرینی فعالیت های شاخصی برگزار می کند و توانسته کودکان و نوجوانان را جذب مسجد نماید.

 

«زینب رهبری»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه های کانون فرهنگی هنری مسجد علی بن ابیطالب(ع) اظهار کرد: این کانون فرهنگی هنری در محورهای آموزشی، فنی، هنری و کارآفرینی فعالیت های گسترده ای انجام می دهد،به طور مسجد پاتوقی ثابت برای انجام فعالیت های کودکان،نوجوانان و جوانان شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری علی بن ابیطالب(ع) با اشاره به فعالیت های هنری و فنی کانون اشاره کرد و گفت: این کانون فرهنگی هنری در رشته های طراحی،شمع سازی،چرتکه،رباتیک، سفالگری،شمع سازی،انمیشن سازی، رباتیک،گلدوزی، برنامه های گسترده ای در کانون برگزار می کند و از این طریق نوجوانان و جوانان بسیاری جذب برنامه های کانون شده اند.

 

 

 

وی افزود: کانون همچنین با برگزاری دوره های آموزشی در زمینه عروسک سازی و بافت کلاه و شال و دستبندهای تزیئینی توانسته برای هنرجویان زمینه کارآفرینی را نیز فراهم کند.

 

رهبری با اشاره به راه اندازی خانه مشاوره در کانون گفت: با حضور اساتید و کارشناسان مطرح در بحث ازدواج، فرزندآوری،نحوه برخورد با فرزند و همسر و پیشگیری از طلاق به اهالی منطقه خدمات مشاوره ای ارایه می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری علی بن ابیطالب(ع) به دیگر برنامه های کانون اشاره کرد و اظهار کرد: برگزاری جلسات نهج البلاغه شناسی،برگزاری جلسات صحیفه سجادیه خوانی،برگزاری سلسله جلسات مهدویت شناسی، حلقه های معرفتی بخش دیگری از فعالیت های کانون است ،ضمن اینکه مهدکودک کانون در زمینه آموزش قرآن کریم به کودکان به صورت رایگان نیز فعالیت دارد.

 

 

 

 

وی با اشاره به شرکت دختران نوجوان کانون در طرح«دختران آفتاب» و دختران «حاج قاسم» گفت: در قالب این طرح برای دختران مقطع ابتدایی تا دبیرستان در محورهای  عقیدتی، فرهنگی،بصیرت افزایی و هنری دوره هایی برگزار می شود و اعضای کانون نیز آموزش های کسب کرده را به صورت رایگان به اعضای کانون ارایه می دهند.

 

 

 

 

 

رهبری با اشاره به برنامه ها و رویکردهای کانون در محور خدمت رسانی به محرومین گفت: با توجه به اینکه مسجد دارای تعدادی مغازه است که در زمینه های نانوایی، الکترونیکی،مکانیکی، عطاری، طبخ غذا فعالیت دارند، مغازه داران با همکاری مسجد به اقشار محروم به صورت رایگان و صلواتی با حفظ کرامت انسانی آنها خدمات ارایه می دهد.

 

 

 

مدیرکانون فرهنگی هنری مسجد علی بن ابیطالب(ع) افزود: کانون به دخترانی که به سن تکلیف رسیده اند و در نمازهای جماعت مسجد حضور می یابند،هدایایی از سوی امام جماعت مسجد اهدا می کند، تا از این طریق تشویق به حضور در نمازهای جماعت مسجد شوند.ضمن اینکه  کانون در رشته های ورزشی همچون فوتبال، فوتبال دستی، شنا،بسکتبال،والیبال برای گروه سنی کودک و بزرگسال برنامه آموزشی برگزار و در قالب طرح «جمعه های آسمانی» مباحث تقویتی درسی به دانش آموزان ارایه می شود و کانون تلاش می کند که از بهترین اساتید برای برگزاری دوره ها استفاده نماید.

 

 

 

 

 

 

رهبری با اشاره به خدمات خانه بهداشت کانون گفت: خانه بهداشت نیز  در بحث ویزیت رایگان محرومین و درمان بیماران خدمت رسانی می کند.

 

کد خبر 1250073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha