انتقاد جدی به بودجه بخش فرهنگ داریم/ بودجه بخش های دینی ناچیز است

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه به بودجه بخش فرهنگ در لایحه ۱۴۰۲ انتقاد جدی داریم، گفت: بودجه بخش های دینی بسیار ناچیز و کم دیده شده است.

علی یزدی خواه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به بودجه بخش فرهنگ در لایحه بودجه 1402 گفت: بودجه بخش فرهنگ به نسبت افزایشی که سایر بخش ها داشته اگر با کاهش مواجه نبوده است افزایش هم نداشته است. در برخی از حوزه ها همچون ورزش که کمتر هم شده است.

 

 

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بودجه بخش فرهنگ اظهار کرد: در حال تلاش در کمیسیون تلفیق هستیم که بودجه بخش فرهنگ را افزایش دهیم. بودجه بخش فرهنگ کم و ناچیز است و بودجه بخش های دینی نیز بسیار ناچیز است.

 

وی ادامه داد: تا موضوعات فرهنگی مان را حل نکنیم حل بقیه موضوعات در ابهام است. اگر فرهنگ صرفه جویی ایجاد شود و به عنوان مثال می خواهیم در بحث آب و سوخت صرفه جویی داشته باشیم باید اینها یک پیوست فرهنگی داشته باشند که به ندرت این مسایل پیوست فرهنگی دارند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مفاهیم فرهنگی و اخلاقی مان اگر درست نشود به عنوان مثال نظم، احترام به حقوق دیگران و رعایت قانون اگر حل نشود در حوزه های دیگر نیز هرچه تلاش کنیم به جایی نمی رسیم.

 

وی گفت: این نوع نگاه به حوزه فرهنگی غلبه کارشناسی غرب باوری است که در سطح برخی مبانی و کارشناسی دولت حضور دارند.

کد خبر 1250076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha