کتابخانه های گیلان میزبان نشست‌های کتابخوان با موضوع انقلاب می‌شوند

تقوی از اجرای برنامه‌های فرهنگی از برگزاری نشست های کتابخوان تا نمایشنامه خوانی انقلاب اسلامی همزمان با بزرگداشت ایام الله دهه فجر در کتابخانه‌های گیلان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، یاسر تقوی -مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان- امروز( چهارشنبه، ۱۲ بهمن) در جمع خبرنگاران از اجرای برنامه‌های فرهنگی با شعار «ایران؛ سرزمین فرهنگ و کتاب» در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان خبر داد و گفت: این برنامه‌ها به میزبانی ۸۵ باب کتابخانه عمومی سراسر استان اجرا خواهد شد.

 

وی با اشاره به عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و افزایش دانش و آگاهی مردم در طلیعه فجر انقلاب اسلامی افزود: این طرح به همراه بخشودگی جرایم دیرکرد از ۱۲ تا ۲۲ بهمن در کتابخانه‌های عمومی گیلان اجرا می‌شود.

 

تقوی آغاز دومین پویش نقاشی استانی «شخصیت محبوب کتاب من» به‌عنوان یکی از برنامه‌های شاخص کتابخانه‌ها در این ایام اشاره کرد و بیان داشت: این پویش استانی ویژه گروه سنی خردسال و کودکان در سامانه samakpl.ir برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند با نقاشی از شخصیت‌های کتاب‌های خوانده شده خود در این پویش شرکت کنند.

 

وی ادامه داد: نشست کتاب‌خوان «ایران سرزمین فرهنگ و کتاب» با حضور و معرفی کتاب از سوی مسئولین استانی و ایجاد غرفه معرفی دستاوردهای کتابخانه‌ها در۲۲ بهمن برگزار می‌شود.

 

به گفته تقوی برگزاری محفل ادبی و عصر شعر انقلاب، فضاسازی محیط کتابخانه‌های عمومی، گشایش نمایشگاه کتاب انقلاب در کتابخانه‌ها، برگزاری محافل کتابخوانی و جشن‌های دهه فجر، برگزاری نشست‌های کتابخوان مدرسه‌ای و کتابخانه‌ای، جمع‌خوانی کتاب، برگزاری مسابقات کتابخوانی،کلاس‌های نقاشی و رنگ آمیزی در بخش‌های کودک و کارگاه‌های آموزشی ادبیات و داستان نویسی، نمایشنامه خوانی با موضوعات انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های گرامیداشت ایام الله فجر انقلاب اسلامی است.

 

وی با اشاره به کلاس‌های قصه‌گویی برای کودکان و نوجوانان در بخش‌های کودک اعلام کرد: نشست‌های شاهنامه‌خوانی با موضوعات حماسی و انقلابی، تهیه روزنامه دیواری، حضور کتابداران در مدارس و اجرای برنامه‌های فرهنگی، بازدید دانش آموزان از کتابخانه‌های عمومی و نیز نقد و بررسی آثار در این زمینه از دیگر برنامه‌های کتابداران است.

کد خبر 1250091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha