طرح «انجمن زنان مسلمان» برای کاشت صدها درخت در «یورکشایر جنوبی»

زنان مسلمان از سراسر «دانکستر» انگلیس گرد هم آمدند تا با پیروی از آموزه های اسلام و قرآن برای حفاظت از زمین و منابع موجود در آن به کاشت صدها درخت جدید در سراسر «یورکشایر جنوبی» کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « doncasterfreepress»، زنان مسلمان از سراسر «دانکستر» انگلیس  گرد هم آمدند تا به کاشت صدها درخت جدید در سراسر «یورکشایر جنوبی» کمک کنند.

 

«انجمن زنان مسلمانان» دانکستر پیش از این نیز در کاشت 270 اصله درخت در «نوروود» با موسسه «وودلند تراست» همکاری کرده بودند.

 

«زنیره محمود»، رئیس انجمن زنان مسلمان در دانکاستر در این باره گفت: اسلام برای مسئولیت انسان ها در قبال زمین و منابع آن اهمیت زیادی قائل است.

 

وی افزود:در سوره «مائده» در قرآن کریم به نعمت های زمین از جمله میوه ها، درختان و منابع متنوع آن به مسلمانان یادآوری شده است.

 

محمود گفت: این آیات یادآور مسئولیت انسان ها در مراقبت از زمین است که شامل حفظ و حراست از منابع طبیعی می شود.

 

مدیر انجمن زنان مسلمان در دانکستر گفت: یکی از راه‌های تشویق مسلمانان برای مراقبت از محیط زیست ، کاشت درخت است.

 

«زبیره محمود» یادآوری کرد که از پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) نقل شده است: اگر یک مسلمان درختی بکارد یا مزرعه ای به وجود بیاورد و انسان، پرنده یا حیوانی از آن بخورد،صدقه ای برای او محسوب می شود.

 

وی افزود: تلاش متواضعانه مؤسسه انجمن زنان مسلمانان برای کاشت درخت نیز یادآور این است که حفاظت از محیط زیست یک مسئولیت جمعی است.

 

به گفته رئیس انجمن زنان مسلمان دانکستر ، همکاری با «وودلند تراست» نشان می دهد که چگونه افراد با پیشینه های مختلف می توانند گرد هم آیند تا تاثیر مثبتی بر محیط زیست بگذارند.

کد خبر 1250145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha