سیره حضرت علی (ع) با شفاف سازی همراه بود/ مسئولان شفاف سازی را سرلوحه کارشان قرار دهند

رییس فراکسیون امر به معروف و نهی از منکر مجلس با بیان اینکه سیره حضرت علی (ع) با شفاف سازی همراه بود، گفت: باید مسئولان شفاف سازی را سرلوحه کارشان قرار دهند.

حجت الاسلام محمدرضا مبلغی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با بیان اینکه ماه رجب ماهی است که منتسب به حضرت علی (ع) است، گفت: میلاد آن حضرت در این ماه اتفاق افتاده است و ماه مبارکی است که ریزش گناهان در این ماه از سوی خداوند به عنوان لطف و مرحمت در حق بندگان خداست.

 

رییس فراکسیون امر به معروف و نهی از منکر مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این ماه که ماه دعا و استجابت دعا است، نزدیک شدن به خدا و توجه هرچه بیشتر به سیره اولیا و انبیا و امام علی (ع) برای جامعه بسیار راهگشا است. باید توصیه ها، دستورات و سیره ای را که امام علی (ع) در مسایل سیاسی چه در برخورد با دشمنان و چه دوستان و مردم عام داشته اند را سرلوحه کارها قرار دهیم.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از جمله سیره آن حضرت صداقت و صراحت با مردم بوده است و شفاف سازی. موضوعی که امروز بحث آن را می کنیم و به جایی هم نمی رسیم را در سیره امام علی (ع) و فرمایشات ایشان به وضوح می بینیم. امام علی (ع) کاملا با مردم شفاف بودند و هیچ مسئله پنهانی را با مردم نداشتند، فقط مسایل نظامی که ممکن بود دشمن از آنها استفاده کند را استثنا کرده بودند آن هم به دلیل اینکه به نفع مردم بود که گفته نشود چرا که ممکن بود دشمن سوء استفاده کند.

 

حجت الاسلام مبلغی گفت: اگر می خواهیم بر مسیر سیره حضرت علی (ع) حرکت کنیم یکی از آنها شفاف سازی است. در جنبه های مالی، سیاسی و اقتصادی باید در جامعه شفاف سازی باشد. خود این مسئله اعتماد مردم را نسبت به مسئولان بیشتر می کند و اگر شفاف سازی نباشد اگر اعتمادی هم باشد، برداشته می شود چون در تاریکی راه نفوذ و رخنه شیطان زیاد است.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر شفاف سازی به معنای واقعی صورت گیرد، آثار، برکات و خیرات زیادی دارد. بسیاری از اختلاس ها و فسادهای مالی که اتفاق می افتد و باعث ناراحتی همه می شود و نظام هم به واسطه آن ضربه می خورد بر اثر عدم شفاف سازی مالی و اقتصادی ماست.

کد خبر 1250192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha