ثبت سالانه ۵۰ تا ۱۰۰ وقف جدید در گلستان/کارگاه‌های مهارتی «زندگی به رنگ خدا» در استان برگزار می‌شود

حجت الاسلام سلیمانی فرد با تاکید براینکه لازم است وقف‌های جدید به سمت و سوی رفع نیازهای روز جامعه هدایت شود، گفت: سالانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ وقف جدید در استان گلستان ثبت می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت الاسلام روح الله سلیمانی‌فرد امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اظهارکرد: بیش از ۶ هزار هیئت امنای اماکن مذهبی و ۲ هزار و ۲۰۰ خادم مساجد و اماکن مذهبی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند در استان به ثبت رسیده‌اند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: طرح نشاط معنوی در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در اماکن مذهبی و بقاع متبرکه استان اجرا می‌شود که می‌توان در این دوره‌ها آموزش‌های مهارتی را هم جای داد.

 

وی افزود: این آمادگی را هم داریم که بخشی از اماکن موقوفه را در راستای تسهیل‌گری در اختیار فنی و حرفه‌ای قرار دهیم تا در گام دوم انقلاب اسلامی قدم های خوبی برای اشتغال جوانان برداشته شود.

 

حجت الاسلام سلیمانی‌فرد افزود: در استان گلستان ۴۷۰ مرکز آموزشی موقوفه وجود دارد که می توانیم بخشی از این فضاها را برای ارائه آموزش های مهارتی اختصاص دهیم.

 

وی گفت: سالانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ وقف جدید در استان گلستان به ثبت می رسد که تلاش کرده ایم وقف های جدید را به سمت و سوی رفع نیازهای جامعه هدایت کنیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان بیان کرد: طرحی به نام «زندگی به رنگ خدا» توسط طلاب خواهر و برادری که آموزش دیده اند در سطح استان در قالب کارگاه های سبک زندگی برگزار می شود.

 

 

کد خبر 1250219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha