روایت پیشرفت/ بازنمایی گوشه ای از دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان کرمان

به استناد آمار رسمی و قابل اتکاء؛ استان کرمان در طول ۴۴ سال عمر بابرکت انقلاب در بخش های متعدد پیشرفت های قابل توجه و رشد چشمگیری داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ نشست خبری استاندار و تعدادی از معاونین؛ عصر چهارشنبه (۱۲ بهمن) با ارائه گزارشی اجمالی از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم طی یکسال و نیم گذشته آغاز شد.

 

 

 

پس از اشاره کوتاه استاندار به اقدام بزرگ دولت سیزدهم در حذف ارز ترجیحی و نتایج حاصل از آن؛ نتیجه اجرای طرح دارویار هم مورد اشاره قرار گرفت که چگونه باعث کمک بزرگی در جلوگیری از قاچاق دارو شده است.

 

 

 

استاندار کرمان در ادامه با اشاره به برخی انتقادات غیرمنصفانه نسبت به دولت؛ با بیان اینکه یک ضعف در میان هزاران نقطه قوت دیده می شود اما نقاط قوت بیشمار در میان یک ضعف جزئی دیده نمی شود؛ افزود: اقتصاد کم کم راه خود را پیدا می کند.

 

 

 

وی در بخش پاسخ به سوالات خبرنگاران تصریح کرد: وقتی کسی می گوید همه چیز بهم ریخته است، اقدامات خوبی که در نظام انجام شده، دیده نمی شود.

 


 

فداکار ارتباط مدیران با رسانه ها را ضمن پاسخگویی به سوالات، باعث رفع شبهات عنوان کرد.

 

 

این نشست با ارائه آمار مقایسه ای میان وضعیت استان کرمان در قبل و بعد از انقلاب اسلامی در بخش های متعدد؛ توسط معاون امور عمرانی استانداری ادامه یافت.

 

 

 

رشد 370 درصدی تعداد بیمارستان های استان کرمان نسبت به قبل از انقلاب؛ رشد چهار هزار درصدی تولید برق، رسیدن شاخص بهره مندی از آب شرب سالم به 75 درصد؛ رشد سه هزار و ۴۰۰ درصدی قرار گرفتن روستاها تحت پوشش آبرسانی؛ بخشی از این گزارش بود.

 

 

 

سیدمصطفی آیت اللهی موسوی گازرسانی 95 درصد شهرهای استان و 54 رصد روستاها؛ رشد 355 درصدی معادن؛ رشد ۶۰ درصدی تعداد مدارس ابتدایی استان؛ رشد 960 درصدی رشد ثبت آثار ملی؛ رشد هفت هزار درصدی مشترکان تلفن ثابت؛ رشد 340 درصدی طول راه های استان؛ رشد 56 کیلومتری آزادراه ها و رشد هزار و ۹۹۷ کیلومتری بزرگراه های استان را بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان کرمان فهرست کرد.

 

 

 

انتقاد و گلایه های شدید نسبت به وضعیت جنوب استان کرمان و بی توجهی برخی از مسئولین؛ ابقاء برخی مدیران ناکارآمد دولت قبل در مسئولیت ها؛ قاچاق سوخت و ضررهایی که مردم متحمل می شوند؛ انتقاد به وضعیت کسب و کار استان که در رده های آخر جدول قرار دارد؛ چرایی پایین بودن سرانه مصرف خانوارهای کرمانی در کشور طی سال گذشته؛ کم توجهی به مسائل فرهنگی و پرداختن مکرر به مسائل اقتصادی در جلسات؛ بخشی از محورهای سخنان خبرنگاران بود.

کد خبر 1250242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha