لزوم جهاد تبیین با ترویج روحیه نشاط و امید آفرینی

کارآموزیان وظیفه رسانه‌های انقلابی را در عصر حاضر جهاد تبیین با ترویج روحیه نشاط و امید آفرینی خواند و گفت: در فتنه اخیر ۳۸ هزار دروغ توسط پنج رسانه معاند دشمن ساخته و بین مردم منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، مرتضی کارآموزیان - رئیس سازمان بسیج رسانه کشور - امروز (چهارشنبه، ۱۲ بهمن) در سلسله نشست‌های جهاد تبیین در رسانه که با موضوع رسانه در مسیر تمدن نوین اسلامی برگزار شد اظهار داشت: در صفحه رسمی مقام معظم رهبری بیش از هزار و ۱۰۰ سخنرانی وجود دارد و این نشان می‌دهد ایشان درباره رسانه امید زیادی داشته و دارند.

 

وی با بیان اینکه در چند ماهه اخیر مقام معظم رهبری ۱۸ سخنرانی در رابطه با رسانه داشته‌اند عنوان کرد: برخورداری از ابزار روزآمد و ارائه هنرمندانه مفاهیم از جمله مولفه‌هایی است که مقام معظم رهبری وظیفه آن را بر عهده رسانه گذاشته‌اند. 

 

کارآموزیان رسانه را از دیدگاه مقام معظم رهبری حوزه‌ای که باید به جهاد تبیین ورود کند دانست و ابراز داشت: رساندن پیام و محتوا تعریف رسانه است و قرآن کریم بزرگترین رسانه پیامبر اکرم (ص ) بود.

 

وی با بیان اینکه منظور از رسانه در تمدن نوین انسانی رساندن پیام در سطح جهانی است تصریح کرد: ویل دورانت معتقد است شگفت انگیزتر از تمدن اسلام وجود نداشته زیرا از مجموعه خود، تمدن‌های بزرگتری را ایجاد کرده است.

 

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور افزود: با شکل‌گیری انقلاب اسلامی با محوریت تعالیم اسلام، پشتیبانی مردم و رهبری امام خمینی( ره) نگاه‌ها به شکل‌گیری مجدد تمدن اسلامی معطوف شد و بعد از امام هم مقام معظم رهبری برای شکل‌گیری آن تاکید فراوانی داشته و دارند.

 

کارآموزیان تصریح کرد: رسانه باید جست‌وجو کند تا ببیند جایگاه جمهوری اسلامی ایران در تحولات آینده و نظم نوین جهانی که در حال شکل‌گیری است کجاست از طرفی باید توجه داشته باشیم ذائقه مردم تغییر کرده و این امر متاسفانه در دست قدرت‌های بزرگ جهانی قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه در صورت عدم هماهنگی با فناوری‌های نوین به ویژه رسانه، جامعه شکست خواهد خورد اذعان کرد: رسانه‌ای‌ها و هر کسی که در فضای مجازی و حقیقی کار تبلیغی انجام می‌دهند ابتدا باید از داخل خود هماهنگی‌ها را ایجاد کنند و با ابزارهای خوب جبهه سازی انجام دهند.

 

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور اظهار داشت: در جامعه تمدنی آینده مدنظر مقام معظم رهبری، رسانه‌ها نقش بسیار مهمی دارند و باید در حوزه عصر دیجیتال سازی با همگرایی، کوچک سازی و چابک سازی رسانه‌ها در این مسیر قدرتمندانه پیش برویم.

 

کارآموزیان با بیان اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در جنگ فرهنگی داشته و دارند اضافه کرد: مهمترین ویژگی تمدن‌ها در آینده وجهه ارتباطی آنها با استفاده از فناوری‌های نوین است و تا زمانی که ما مسلح به این فناوری‌ها نشویم، نمی‌توانیم عملیاتی در خور توجه انجام دهیم.

 

وی تصریح کرد: جنگ روایت‌ها تکنیک مهمی است که در تمام تحولات سال‌های اخیر از سال ۸۸ تاکنون در فضای رسانه شکل گرفته و دشمن از آن استفاده کرده است اما باید بدانیم استفاده از عنصر صداقت از جمله ویژگی هایی است که در رسانه دشمن وجود ندارد.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه در فتنه اخیر ۳۸ هزار دروغ توسط پنج رسانه معاند دشمن ساخته و بین مردم منتشر شد عنوان کرد: اتفاقی که در سفارت آذربایجان در هفته گذشته رخ داد و روایت اولی که توسط ما بیان شد حرکت بسیار خوبی بود که شکل گرفت و باید چنین رویکردهایی در روایت اول در بین رسانه‌های ما گسترش پیدا کند.

 

کارآموزیان یادآور شد: مقام معظم رهبری راهکار برون رفت از فاشیسم رسانه‌ای را جهاد تبیین و بازنمایی واقعیت‌های جامعه دانستند زیرا این امر و انجام آن توسط رسانه‌های ما می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را حل کند.

 

وی مطالبه گری مشکلات جامعه توسط رسانه‌های انقلابی قبل از تبدیل آن به یک بحران و ایجاد هیئت‌های اندیشه ورز را مورد تاکید قرار داد و اذعان کرد: ملت ما ملتی انقلابی و بیدار است که ۴۴ سال از اهداف و آرمانهای خود دفاع کرده و باید در ایام دهه فجر این ایستادگی را ترسیم کنیم.

 

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور در پایان خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی ما رسانه‌ای‌ها در حال حاضر جهاد تبیین با ترویج روحیه نشاط و امید آفرینی است و این همان چیزی است که دشمن تلاش بسیاری کرد تا آن را از ما بگیرد.

کد خبر 1250243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha