جهاد تبیین پیش نیاز ترویج وقف|تلاش داریم جوانان انقلابی هیات امنای مساجد شوند

حجت الاسلام حیدری جناسمی گفت: هیأت امنای مساجد هم‌اکنون افرادی هستند که سن بالا و خسته اند و کمتر برای اجرای برنامه‌های فرهنگی رغبت نشان می‌دهند. نیاز است که جوانان انقلابی و خوش فکر به عرصه هیات امنای مساجد ورود کنند و مسئولیت‌ها را برعهده بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی -مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان مازندران- در نشست روحانیت رودپی ساری که در جوار یادمان شهید گمنام روستای طوقدار برگزار شد ضمن گرامیداشت دهه فجر‌، ولادت های باسعادت امام جواد(ع) و امام علی(ع) با اشاره به فوریت و قطعیت جهاد تبیین، اظهار کرد: به فرموده رهبری مردم باید بدانند انقلاب اسلامی در این چهل و چهار سال چه کرده است و اکنون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در چه جایگاهی ایستاده است.

 

وی  از ماه رجب بعنوان ماه توبه، خودسازی و عبادت و نیایش یاد کرد و گفت: عبادت ها باید به بندگی خدا و خدمت به مردم ختم شود.

 

حجت الاسلام حیدری جناسمی با بیان اینکه انسان دین دار و مومن باید نصیحت پذیر باشد، افزود: مومن فقط دنبال پاسخ دادن نباشد چنانچه نقصی در کار خویش دارد باید بپذیرد و درصدد رفع این مشکل برآید.

 

وی با بیان اینکه خداوند متعال از کسانی که از جان و مال خود می گذرند را مجاهد فی سبیل الله می داند، گفت: استان مازندران از لحاظ تعداد موقوفات استان سوم کشور است.

 

حجت الاسلام با بیان اینکه استان مازندران بیش از چهارده هزار موقوفه و ۲۱۵هزار رقبه دارد، افزود: هزار و ۳۶۱امامزاده واجب التعظیم نیز در استان وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه این خطه از شمال کشور بیش از هشت هزار اماکن مذهبی دارد، یادآورشد: بیش از چهارهزار اماکن مذهبی این استان مسجد هستند.

 

حجت الاسلام حیدری جناسمی با بیان اینکه هیات امنا اماکن مذهبی استان با محوریت اداره کل اوقاف و امورخیریه استان نصب می شوند هیات امنا باید بدانند مسجد تولیت بردار نیست و هیات امنا صرفا نباید از خانواده واقف باشند، افزود: تولیت مساجد با اوقاف است تلاش داریم جوانان انقلابی هیات امنای مساجد شوند.

 

وی خاطرنشان شد: هیأت امنای مساجد هم‌اکنون افرادی هستند که سن بالا و خسته شده‌اند و کمتر برای برگزاری برنامه‌های جدید رغبت نشان می‌دهند. نیاز است که جوانان انقلابی و خوش فکر به عرصه هیات امنای مساجد ورود کنند و مسئولیت‌های مختلف را برعهده بگیرند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه از محل موقوفات بیمارستان های مختلف از جمله بیمارستان امام خمینی(ره) ساری تجهیز شده اند، گفت: این بیمارستان ها متناسب با نیات واقفین تجهیز و نوسازی می شوند.

 

وی با بیان اینکه اجرای امینانه نیات واقف بهترین راه برای جلب اعتماد خیرین و واقفین است، افزود: باید این عملکرد اوقاف تبیین شود.

 

حجت الاسلام حیدری جناسمی با بیان اینکه باید برای اقناع سازی فکر و ذهن مردم برای ورود به حوزه وقف به سلاح جهاد تبیین مجهز باشیم، گفت: باید عملکرد اوقاف در بحث اجرای امینانه نیات واقفین به درستی برای جامعه بازگو شود.

کد خبر 1250323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha