خانواده ها نسبت به تربیت دینی فرزندان غفلت نکنند

بحر کاظمی با بیان اینکه تربیت دینی یکی از مهمترین مولفه ها برای پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی محسوب می شود، گفت: پدر و مادر باید حدود واجبات و محرمات را از کودکی به فرزندان یادآور شده و از انجام کارهای حرام و خلاف شرع جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، زهرا بحرکاظمی -مدیر مدرسه علمیه خواهران کلاردشت- امروز پنج‌شنبه(۱۳بهمن) در جلسه مشاوره در جمع مادران دانش آموزان مدرسه متوسطه اول اظهار کرد: پدر و مادر، از دیدگاه اسلام، ، مقام والایی دارند و در آیات و روایات، سفارش اکید به احسان و نیکی به آنان شده است و از بهترین عبادات شمرده شده است.

 

وی تاکید کرد: خانواده، یکی از عوامل مهم پرورش فرزند است و شخصیت کودک در آن شکل می گیرد؛ کودک از اخلاق پدر و مادر و سایر معاشران تقلید می نمایند؛ اگر محیط خانواده، محیط راستی و درستی باشد و افراد، با صداقت و راستی با یکدیگر رفتار کنند و سخن بگویند، فرزندانشان نیز با راستی و درستی پرورش خواهند یافت.

 

بحر کاظمی، با اشاره به حدیث امام علی(علیه السلام) که بهترین ادب این است که از خود شروع کنید بیان کرد: آرزوی هر پدر و مادری است که فرزندان با ادبی داشته باشند، اما این آرزو خود به خود و بدون کوشش برآورده نخواهد شد و بهترین راه برای رسیدن به این هدف، داشتن الگو و سرمشق خوب برای فرزندان است.

 

 وی ادامه داد: یکی از عادات زشت، بدزبانی است، بچه ها ذاتاً بدزبان نیستد، بلکه این صفت زشت را از پدر و مادر و یا اطرافیان یاد می گیرند، بهترین راه  این است که ابتدا خود را اصلاح نموده و مواظب دوستان و هم نشینان فرزندان خود باشند.

 

مدیر مدرسه خواهران کلاردشت خاطرنشان کرد: پدر و مادر باید حدود واجبات و محرمات را از کودکی به فرزندان یادآور شده و از انجام کارهای حرام و خلاف شرع جلوگیری کنند.

 

وی تصریح کرد: مسئولیت پدر و مادر، تنها تأمین غذا، لباس و بهداشت فرزندان نیست؛ بلکه باید آنان را بر فطرت توحیدی و الهی تربیت کنند و بر رفتار، گفتار، دوست، عبادت و ... کودکانشان نظارت کامل داشته باشند.

 

بحر کاظمی افزود: توجه والدین به فرزندان موجب رشد، شادابی و صلاح آنان و نجاتشان از دام های شیطانی است.

 

وی در پایان اظهار کرد: پدر و مادر باید یک دوست خوب برای فرزندان خود بوده و با راهنمایی های به جا، اعتماد به نفس را در آنان افزایش و مردان و زنان با ایمان، با اراده آهنین، امانت دار، فداکار، درستکار، فروتن، ایثارگر، متواضع، خیرخواه و... تحویل جامعه بدهند.

کد خبر 1250356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha