برگزاری جشنواره فجر انقلاب در کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد گیلان

حجت الاسلام حاجتی از برگزاری جشنواره فجر انقلاب در کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد گیلان همزمان با ایام الله فجر در ۶ محور خبرداد.

حجت الاسلام رضا حاجتی - سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان با اشاره به برگزاری جشنواره فجر انقلاب در کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد سراسر کشور و استان گیلان اظهارکرد: این جشنواره در ۶ بخش متنوع فجرانه، حرف حساب، سهم من، مترسک‌ها، کتابخوانی چغک و پلاکارد نویسی برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه اختتامیه جشنواره شنبه(29بهمن) مصادف با عید مبعث برگزار شده و جوایز آن به‌صورت استانی اهدا می‌شود افزود: بخش فجرانه جشنواره شامل آذین‌بندی محله پیرامون مسجد به مناسبت دهه فجر است که به زیباترین، خلاقانه‌ و متفاوت‌ترین،‌نوجوانانه‌ترین و کم هزینه‌ترین آذین‌بندی جوایزی اهدا می‌شود.

 

حاجتی با اشاره به بخش حرف حساب که در دو بخش «محتوای پلاکارد، عکس نوشت و پیام کوتاه» و « شعار برای راهپیمایی 22 بهمن» برگزار می شود گفت: بخش پلاکارد در بردارنده آگهی، پوستر یا علامتی است که در راهپیمایی ها حمل می‌شود و عکس نوشته ترکیبی از عکس و نوشته در قالب یک تصویر است و این عکس‌ها و نوشته‌ها درکنار هم یک پوستر شده و به بیننده پیام خود را منتقل می‌کند.

 

وی بخش سهم من را در راستای مقابله با تلاش دشمن در از بین بردن عزت نفس ملی و نادیده گرفتن کارآمدی و دستاوردهای انقلاب دانست و اذعان کرد: هر یک از شرکت کنندگان به معرفی دستاوردی از انقلاب یا یکی از پیشرفت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف در قالب یک ویدئوی یک دقیقه‌ای می‌پردازند که به جذاب‌ترین و متفاوت‌ترین آثار دریافتی پس از داوری، جوایزی اهدا می‌شود.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان هدف از بخش مترسک‌ها را ساخت، نمایش و به آتش کشیدن مترسک‌های استکبارجهانی در راهپیمایی 22 بهمن برشمرد و بیان کرد: مشارکت اعضای کودک و نوجوان کانون‌ها در ساخت این کاراکترها بسیار حائز اهمیت است و برای آثاری که بازتاب خبری- تصویری آنها در رسانه‌ها منعکس شود، داوری ملی و جایزه جداگانه در نظر گرفته شده است.

 

وی بخش کتابخوانی چغک را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه این مسابقه ویژه نوجوانان گروه سنی (۱۳ تا ۱۹ سال) است است اعلام کرد: در بخش پلاکاردنویسی نیز به زیباترین و خلاقانه‌ترین اثر دست‌ساز مردمی جوایزی اهدا می‌شود.

 

حاجتی آخرین مهلت ارسال آثار را تا ۲۳ بهمن اعلام کرد و بیان داشت: علاقمندان باید تصاویر و فیلم‌ها را از طریق پیام‌رسان‌های ایتا، روبیکا و گپ به شماره همراه ۰۹۳۳۰۴۴۱۸۴۲  ارسال کنند.

کد خبر 1250363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha