دوستداران کتاب؛ رایگان عضوکتابخانه‌های استان سمنان شوند

طاهریان گفت: به مناسبت ایام الله دهه فجر همه ی علاقمندان می توانند رایگان عضو کتابخانه‌های استان سمنان شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، محمد طاهریان در نشست با خبرنگاران ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر با بیان اینکه کتاب مهمترین عنصر فرهنگی است، گفت: طرح عضویت رایگان به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تمامی کتابخانه های عمومی استان اجرایی می شود.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به اینکه  مردم علاقمند استان سمنان می‌توانند برای عضویت رایگان در دهه فجر به کتابخانه های عمومی استان مراجعه کنند، افزود: جرایم دیرکرد کتاب‌ها نیز در این ایام ۱۰ روزه بخشیده  خواهد شد.

 

وی با دعوت از دوستداران کتاب و کتابخوانی جهت بهره‌مندی از این فرصت به وجود آمده، افزود: در ایام دهه مبارک فجر علاوه بر اجرای طرح عضویت رایگان  وبخشودگی جرائم دیرکرد شاهد اجرای برنامه فرهنگی دیگری خواهیم بود.

 

طاهریان گشایش نمایشگاه کتاب انقلاب در کتابخانه‌ها را از برنامه این ایام الله عنوان کردو گفت: برگزاری محافل کتاب‌خوانی و جشن‌های دهه فجر از جمله اقدامات کتابخانه های عمومی استان در ایام پیش رو است.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان مدرسه‌ای و کتابخانه‌ای در استان سمنان همزمان با دهه فجر خبر داد و افزود: برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی و کارگاه‌های آموزشی با موضوعات نویسندگی، شعر، نمایش نامه نویسی و… در زمره دیگر اقدامات این اداره کل است.

 

وی از برگزاری کلاس‌های قصه‌گویی برای کودکان و نوجوانان در بخش‌های کودک در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی در مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و بیان داشت: برنامه ریزی برای نشست‌های شاهنامه خوانی نیز در این ایام صورت گرفته است.

 

طاهریان با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی استان سمنان دارای ۳۸ هزار عضو هستند، تاکید کرد: ۹۸۹ هزار کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه ۳۴ هزار و ۳۲ نفر در سراسر استان سمنان عضو کتابخانه‌های شهری و چهار هزار و ۶۹۷ عضو کتابخانه‌های روستایی هستند، گفت: ۷۷۹ هزار و ۱۱۷ جلد کتاب در کتابخانه‌های شهری و ۲۱۰ هزار و ۱۵۵ جلد در کتابخانه‌های روستایی وجود دارد.

کد خبر 1250370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha