راه‌اندازی ۴۶گروه تذکر لسانی با حضور زنان

سرکانی از راه‌اندازی ۴۶ گروه تذکر لسانی با حضور زنان در استان کردستان خبر داد.

بتول سرکانی -مسئول بسیج جامعه زنان سپاه بیت‌المقدس استان کردستان- در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک ایام دهه مبارک فجر اظهار داشت: استان کردستان از لحاظ قومیتی و امنیتی با کشور عراق هم مرز بوده که تهدیدات این حوزه به فرصت تبدیل شده است.

 

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با بیان اینکه احیای هویت زن مسلمان و مقابله با تهدیدات نرم دشمن در استان در دستور کار است، گفت: در کردستان 562 شهیده زن و 13زن‌ پیشمرگ مسلمان کُرد وجود داشته و در همه ادارات آنها را به  عنوان یک الگو معرفی کرده‌ایم.

 

وی از تلاش برای ترویج سبک زندگی اسلامی، تربیت خانواده در طراز انقلاب و تقویت و تبیین مسئله حجاب و عفاف در جامعه خبر داد و تصریح کرد: شناسایی چهره‌های ملی و گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی و عفاف و حجاب، تربیت کودکان در طراز انقلاب اسلامی و شناسایی بانوان کارآفرین از دیگر برنامه‌های اولویت‌دارمان است.

 

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با اشاره به اینکه از سال 98 طرح ندای فطرت به‌منظور هویت‌بخشی به زن مسلمان در استان آغاز شد، افزود: برای تغییر در سبک زندگی باید تغییر ایجاد کنیم و در همین راستا قرارگاه عفاف و حجاب در استان راه‌اندازی کرده‌ایم.

 

سرکانی شناسایی آسیب‌های فضای مجازی و برپایی ایستگاه‌های پاسخ‌گویی به سوالات و شبهات و همایش‌های مختلف فاطمی از دیگر برنامه‌های بسیج در استان بوده است، خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی و طرح دوخت لباس بومی، راه‌اندازی 46گروه تذکر لسانی با استفاده از 845نفر از بانوان و 30کانال با موضوع عفاف و حجاب از دیگر کارهای انجام شده در کردستان است.

 

وی با طبیان اینکه برخوردهای سلبی در حوزه حجاب پاسخ‌گو نیست، یادآور شد: فرهنگ‌سازی و مطالبه‌گری در حوزه حجاب و عفاف باید مطالبه آحاد مختلف جامعه باشد.

کد خبر 1250439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha