ضرورت تغییر مهندسی محتوایی در صدا و سیما|خروجی پایان نامه‌های دانشجویی رفع مشکلات جامعه باشد

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: سیستم صداوسیما از نظر فنی و محتوایی باید تغییر پیدا کند، صداوسیمای ما باید نگاهی انقلابی‌تر و جهادی‌تر داشته باشد، بخشی از نابسامانی‌های جامعه به صداوسیما برمی‌گردد،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی -نماینده ولی فقیه در مازندران- امروز(۱۴بهمن) در آئین افتتاحیه پروژه‌های فنی صدا وسیما مازندران (اچ دی سازی)، ضمن تبریک ایام دهه فجر و مناسبت‌های ماه رجب، اظهار کرد: بیش از ۱۴ هزار روحانی، عالم و فاضل استان و طلاب مقیم حوزه های علمیه قم و مشهد، امامزادگان، مساجد، تکایا و حسینیه های این خطه از شمال کشور سرمایه های فرهنگی هستند که باید برای تقویت برنامه های صدا و سیما از این ظرفیت ها بهره گرفته شود.

وی به پیشینه دینی، فرهنگی و انقلابی مردمان دیار علویان اشاره کرد و افزود: در کنار سرمایه‌های فرهنگی، سرمایه‌های علمی و مردمی کاملا معتقد داریم که باید مورد توجه قرار گیرند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به ارائه ۴هزار و ۶۰۰ سند املاک دوران پهلوی به مردم نوشهر و تبدیل آن به اسناد ملت، گفت: این اقدامی بود که در دهه فجر امسال زیر سایه این انقلاب انجام شد، در انقلاب املاک غصبی پس داده شد، آن هم در قالب اسناد قابل اتکا که اگر مردم خودشان بخواهند این سندها را دریافت کنند زمانبر و هزینه‌بر است.

 

وی بیان کرد: وقتی یک مسئول بالادستی در استان حضور پیدا می‌کند باید درباره کم و کسری‌ها صحبت کنیم من فکر نمی‌کنم این مرکزی که داریم در شان مردم استان با این سابقه باشد، می‌گویند چرا در تصویرهای شبکه مازندران ضعف وجود دارد، بارها شنیده ایم، بعضی ها به همین‌ بهانه ها به سمت ماهواره می روند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: باید با قوت تهیه کنیم در هر حوزه ای چه فنی چه محتوایی، در همه زمینه‌ها باید قوت تهیه کنیم، دشمنان هم با نقاط قوت ما سر جنگ دارند، مقام معظم رهبری اغتشاشات را تحلیل فرمودند که دشمن با شعار مبارزه با ضعف‌ها با قدرت ما می‌خواهند مبارزه کنند.

 

وی افزود: تهیه ابزار قوی و محتوای غنی ضرورت دارد و می‌توانیم، نشدنی در کار نیست، امام راحل فرمودند که کلمه نمی‌شود را از ذهنتان دور کنید این کلمه در قاموس ادبیات ما نباید باشد، کلید پیروزی اسلامی هم جمله ما می‌توانیم بوده است و امروز کسانی که می‌خواهند ما را به نظام سلطه و غرب پیوند دهند می‌خواهند القا کنند که ما نمی‌توانیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه رسانه ملی دانشگاه است، ولی این دانشگاه هم دارای ضعف است، ادامه داد: دانشگاه ما فقر مهارتی دارد دوم اینکه دانشگاه‌های ما بیشتر از اینکه به مسائل کف خیابانی بپردازند به مسائل ارتقایی و مقالات علمی خود توجه دارد؛ می‌بینیم در حجم و رشد رساله‌ها و مقالات در دنیا رتبه اول را داریم اما چرا مشکلات حل نمی‌شود باید بررسی شود چرا خروجی این رساله ها و  پایان نامه های دانشجویان در جامعه ملموس نیست.

 

وی با بیان اینکه صداوسیمای ما باید نگاهی انقلابی تر و جهادی تر داشته باشد،گفت: سیستم صداوسیما از نظر فنی و محتوایی باید تغییر پیدا کند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه امنیت و آسایش امروز را مدیون خون پاک شهدا هستیم، بیان کرد: آرمان های شهدا باید مورد توجه مسئولین باشد؛ در ایام دهه فجر قرار داریم می طلبد سرودهای اوایل انقلاب که شورانگیز بوده و محتوای قرآنی دینی بسیار بالایی را دارد از رسانه ها بازپخش شوند این که چرا پخش نمی‌شود چای سوال دارد.

 

کد خبر 1250510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha