عقب ماندگی اقتصاد با تقویت تولید جبران می شود

آیت الله فلاحتی در خطبه های نماز جمعه رشت اعلام کرد: عقب ماندگی اقتصادی با تقویت تولید داخلی و اعتماد به صنعتگران داخلی جبران شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی - امام جمعه رشت- در خطبه های نماز جمعه امروز( 14 بهمن) در مصلی امام خمینی(رحمه الله) رشت به دیدار رهبر معظم انقلاب با کارآفرینان اشاره کرد و گفت: کشور اقتصاد عقب مانده ای دارد که باید با تقویت تولید داخلی و اعتماد به صنعتگران داخلی جبران شود.


نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار کرد: دولتمردان با تمام وجود در حال تلاش برای بهبود شرایط اقتصادی هستند.


وی تاکید کرد: راهکار برون رفت از شرایط فعلی و داشتن اقتصاد پویا و صادرات محور توجه به تولید و اقتصاد داخلی است.


فلاحتی افزود: تقویت بنگاه های کوچک تولیدی که زودبازده هستند وخسارت کمی دارند یکی از ارکان قدرت اقتصاد داخل است.


امام جمعه رشت در ادامه به ایام اعتکاف اشاره کرد و گفت: بیش از 80 مسجد برای مراسم اعتکاف در گیلان در نظر گرفته شده است و استقبال و حضور جوانان و نوجوانان در این مراسم مایه خوشحالی است.


نماینده ولی فقیه در گیلان با گرامیداشت ولادت امام علی (علیه السلام) گفت: این انسان بی بدیل تاریخ بشریت به چیزی جز خدا و پیامبر نمی اندیشید و شجاعتی بی نظیر در دفاع از اسلام داشت.


وی تاکید کرد: امام علی(علیه السلام) تا پایان عمر به پیامبر( صلی الله علیه) و آرمان های اسلام وفادار بود.


امام جمعه رشت در بخشی دیگر از سخنان خود به موضوع منطقه تجمیع پسماند سروان پرداخت و گفت: ارتفاع زباله در منطقه سروان به 100 متر می رسد و شیرابه این زباله وارد آب‌های زیر زمینی می شود.


وی یادآور شد: اقدامات خوبی برای مدیریت پسماند انجام شده اما تکمیل تصفیه خانه این منطقه نیاز به اقدامات جدی و جهادی دارد.


فلاحتی همچنین راه اندازی تصفیه خانه برای تصفیه فاضلاب زندان لاکان طی یکسال اخیر را اقدامی موثر توصیف کرد و گفت: در آینده نزدیک 800 تن زباله در این کارخانه به کمپوست تبدیل می شود.


وی با اشاره حضور حضور آقای فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان کشور و مراسم اعطای سند روستایی به روستائیان، افزود: در دوران رژیم گذشته زمین های روستائیان به نفع پهلوی ها مصادره می شد.


نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: پهلوی ها فساد و فحشا را در کشور ترویج کردند و ایران و ایرانی را در دنیا خوار و دلیل کردند.


آیت الله فلاحتی در پایان خاطرنشان کرد: پس از انقلاب این زمین ها به روستاییان برگشت و 130 هزار سند در کل کشور برای روستاییان صادر شده است.

کد خبر 1250529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha