رفع اختناق از عموم مردم از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام مهدی نژاد گفت: از مهمترین دستاوردهای داخلی انقلاب رفع اختناق از عموم مردم و به ویژه مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام محمد مهدی‌نژاد – امام جمعه رضوانشهر – ظهر امروز(جمعه، 14بهمن) در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان به دستاوردهای انقلاب اسلامی در 2 حیطه داخلی و خارجی اشاره و اظهار کرد:  از مهمترین دستاوردهای داخلی انقلاب رفع اختناق از عموم مردم و به ویژه مسلمانان است.

 

وی به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی رفع اتهام از شیعیان است رژیم پهلوی به دلیل کمک به رژیم صهیونیستی کاری کرده بود که شیعیان متهم به حمایت از یهود شده بودند و شیعیان را برادر خوانده یهود می دانستند.

 

امام جمعه رضوانشهر افزود: ددستاوردستاورد دیگر انقلاب کمک به سایر ادیان است پیروان سایر ادیان بعد از پیروزی انقلاب به دین داری خویش افتخار کردند.

 

حجت‌الاسلام مهدی نژاد به مناسبت ۱۲ رجب سالروز ورود علی علیه السلام به شهر کوفه و انتخاب این شهر به عنوان مقر حکومت که در سال ۳۶ هجری اتفاق افتاد اشاره کرده و گفت: در حکومت آن حضرت عرب و عجم ، سیاه و سفید ، قریشی و غیر قریشی ، زن و مرد و پیر و جوان از حقوق مساوی برخوردار بودند و بین آنها عدالت حاکم بود و رفع تبعیض می‌شد و علت وقوع جنگ های سه گانه نیز همین بود که علی(ع) افراد تبهکار و فاسد و دنیا طلب را از حکومت خود دور کرد.

 

امام جمعه رضوانشهر به وفات بی بی زینب سلام الله علیها اشاره و تصریح کرد: او قهرمان حماسه عظیم کربلا است صبر و استقامت او باعث به ثمر نشستن نهضت حسین بن علی شد و نیمی از پیروزی خون بر شمشیر مدیون ایثار و گذشت و فداکاری اوست.

 

وی، به ۱۹ بهمن که سالروز رژه و اعلام همبستگی همافران با انقلاب و دیدار تاریخی آنان با امام خمینی است اشاره و بیان کرد : این اعلام همبستگی ضربه سنگینی بر پیکر رژیم منحوس پهلوی بود و بغض و کینه ای که سلطنت طلب ها و طرفداران شاه به خاطر این حرکت همافران در دل داشتن باعث شد تا یک روز بعد یعنی ۲۰ بهمن مزدوران گارد شاهنشاهی در پادگان نیروی هوایی به همافران حمله کنند و درگیری شدیدی بین آنها رخ داد و مردم نیز به کمک همافران آمده و با گارد شاهنشاهی درگیر شدند.

 

حجت الاسلام مهدی نژاده خاطرنشان کرد: به لطف الهی در ۲۱ بهمن حکومت نظامی به فرمان امام از سوی مردم شکسته شد و در ۲۲ بهمن ۱۵ سال مبارزه بی امان با رژیم پهلوی نتیجه داد و مردم طعم استقلال و آزادی را چشیدند.

کد خبر 1250535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha