انقلاب اسلامی در کلام کارشناسان غربی، معجزه قرن ۲۱ بود

حجت الاسلام کرامتی با تاکید بر اینکه هر انقلابی دارای سختی ها و اتفاقات متعدد و سر شار از مشکلات است، تبیین کرد: انقلاب اسلامی در کلام کارشناسان غربی، معجزه قرن ۲۱ بود از این رو نباید روی جزئیات تمرکز کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، حجت الاسلام محمد تقی کرامتی در خطبه های نماز جمعه این هفته گلپایگان، امام علی (ع) را اسلام به معنای حقیقی کلمه توصیف کرد و گفت: حضرت علی (ع) از مصادیق کلمه مؤمنون در قرآن کریم است که افتخار تربیت یافتگی پیامبر گرامی اسلامی را دارد و عمل به تکالیف الهی و تقوا پیشگی از موارد یاری رساندن به امیرالمؤمنین است.


امام جمعه گلپايگان با اشاره به رویداد ملی و مذهبی دهه فجر و ورود به ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی بیان کرد: ملت ایران مشکلات بسیاری را پشت سر گذاشته است  و از ادامه راه خسته و متوقف نشد و با شتاب بیشتر و قوی تر ظاهر شد.


وی با بیان اینکه دشمن تاریخ ساختگی با اهداف خودش را می سازد و تعریف می کند، ادامه داد: اگر آنچه را رخ داده گفته نشود و حقیقت تبیین  نگردد، ذهنیت اشتباه در بین مردم شکل می گیرد. 


حجت الاسلام کرامتی با تاکید بر اینکه هر انقلابی دارای سختی ها و اتفاقات متعدد و سر شار از مشکلات است، تبیین کرد: انقلاب اسلامی در کلام کارشناسان غربی، معجزه قرن ۲۱ بود از این رو نباید  روی جزئیات تمرکز کرد بلکه باید اهداف و کلیات و دستاوردهای انقلاب و دشمنانش را بیان کرد.


امام جمعه گلپايگان نمازگزاران به خواندن کتب تاریخی مانند کتاب ۴۰ سال سقوط اثر حجت الاسلام راجی توصیه کرد و گفت: انقلاب اسلامی باوجود پیشرفت‌ها در دانش، فناوری، استقلال سیاسی و نظامی در اقتصاد و فرهنگ، با اشکالات جدی رو به رو است، هرچند در مباحث کلان فرهنگی با پیش از انقلاب قابل مقایسه نیست و اسلام واقعی در آن جریان دارد ولی در هنگام اجرا، چنین رویه ای ندارد و حرکت در حوزه انسانی شاید بتواند مسئولان را در امر اقتصاد حرکت دهد. 


وی با اشاره به زلزله خوی و مشکلات پیش آمده برای مردم این منطقه ، از مردم برای کمک به هم وطنان در این شهرستان،  دعوت کرد.

کد خبر 1250560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha