انقلاب اسلامی ایران تبلور اراده یک ملت در پی اراده پروردگار بود

حجت الاسلام محمدیان بابیان اینکه انقلاب سال ۵۷ و دهه مبارک فجر تبلور اراده یک ملت در پی اراده پروردگار متعال بود گفت: انقلاب ایران برای استقلال خواهی، آزاده خواهی، خودباوری در برابر خود تحقیری، عزت در مقابل ذلت و انقلابی برای شرافت یک ملت بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام محمد محمدیان - امام جمعه سنگر- در خطبه های نماز امروز( جمعه،۱۴ بهمن) ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر و میلاد امام علی(ع)، روز پدر را خدمت رهبر معظم انقلاب و پدران شهدا تبریک گفت.

وی با بیان اینکه، انقلاب سال ۵۷ و دهه مبارک فجر تبلور اراده یک ملت در پی اراده پروردگار متعال بود اظهار کرد: انقلاب سال ۵۷ و دهه مبارک فجر تبلور اراده برای استقلال خواهی، آزاده خواهی، خودباوری در برابر خود تحقیری، عزت در مقابل ذلت و انقلابی برای شرافت یک ملت بود.

وی اذعان کرد: زمانه ای بر این مردم گذشت که مسئولین و سران ایران و ایرانی خود را از اختراع و یک فکر ساده عاجز می دیدند و ایران و ایرانی را سگ پاسبان آمریکا و امپریالیسم در منطقه می دیدند و برای حضور خودشان حقوق توحش قرار داده بودند.

محمدیان گفت: به برکت حرکت این انقلاب خوشبختانه در خیلی از عرصه ها پر افتخار قدم برداشتیم و کارنامه اصلی و معدل این انقلاب واقعا سرافرازانه است.

وی اضافه کرد: انسان باید به این حرکت عظیم مباهات کند و اگر هر جایی هم ضعفی داریم آنرا کتمان نکنیم چرا که ما مجاهدات، ظرفیت ها و نبوغ ایرانی را دیده ایم و این باور را مرد الهی حضرت امام خمینی(ره) به ما داده است.
 
محمدیان با بیان اینکه افرادی که گاهی نیش و زخم زبان می زنند کارنامه خوبی ندارند گفت: اگر زخمی بر این پیکر الهی و حرکت بزرگ زدند، زخم به حرکت ۴۴ ساله انقلاب و تفکر غرب گرا و خدا ناباور زدند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در نمایشگاه اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم با نخبگان، تولید کنندگان دیدار داشتند، رهبر معظم فرمودند« آمار و اطلاعات دقیق و متمرکز علمی پایه اصلی و اساسی در تصمیم گیری های کارآمد در کشور است و ما باید وضعیت موجود خود و روند تغییرات را به درستی تبیین کنیم».
 
محمدیان اضافه کرد: این ضعف است که مدیر، مسئول و امام جمعه و ... از برخی آمارها و واقعیت ها گریزان و ابا داریم و این سبب می شود که آن مدیر و مسئول غافل می شود و باید آمار درست بیان شود و مقام معظم رهبری نیز این را متذکر شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه ‌یک عده در رسانه ها به مردم ایران می گویند ما شما را دوست داریم اما  از ایرانی بودن خود شرم دارند، افزود: مقام معظم رهبری چنان افتخاری به ایرانی بودن دارند که می فرمایند «با افتخار بر روی تولید درست، صحیح و پیشرفته ایرانی با زبان فارسی بنویسید ساخت ایران» و این سخنان در برابر آن تفکر غرب گرا است.

وی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری همچنین فرمودند «این یکی از آرزوهای من است که اینقدر  از جهت مقالات علمی پیشرفت کرده باشیم که محل رجوع دانشمندان و دانشگاهیان کشورهای دیگر باشیم که آنها برای اینکه به مقالات ما رجوع کنند زبان فارسی بیاموزند».

محمدیان همچنین در خصوص بحث مولد سازی اموال و دارایی ها اظهار کرد: سران سه قوه نشستند و تصمیم گیری کردند تا با مولد سازی اموال و دارایی دولت، یعنی دولت اموال بلا استفاده ای را که دارد اموالی که بهره وری کمتری دارد را بتوانند سامان دهند.

وی اذعان کرد: برنامه برنامه خوبی است اما باید اموال بهینه سازی شود و مسئولین باید بین فروش و کسب درآمد تفاوت قائل شوند.

محمدیان اضافه کرد: فروش اموال باید در راستای توسعه و در مصرف منطقه باشد.

وی تاکید کرد: این اموال برای یک ملت و نسل آینده است و فساد و انسان های فاسد مثل اژدهای هفت سر هستند که مبارزه با آنها امر سختی است.

وی با بیان اینکه امیرالمومنین علی علیه السلام را عدل او کشت گفت: چرا که در مبارزه با فساد مردم زمانه خود تمام تلاش خود را کرد.

وی با اشاره به پیش رو بودن ایام اعتکاف افزود: فرصت خوبی برای قرب و نزدیکی به خدا است و  خوش به حال کسانی که برای خود وقت می گذارند تا با خود به منظور نزدیکی با خدا خلوت کنند.

وی در پایان از بخشدار و مسئولین بالاخص  شهردار، شورا به منظور آذین بندی و فضاسازی سطح شهر به مناسبت دهه مبارک فجر قدردانی کرد.

کد خبر 1250575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha