درخشش بانوان کرمانشاهی در چهل‌وپنجمین دوره مسابقات معارف قرآن کریم

سهیلی گفت: چهل‌وپنجمین دوره مسابقات معارف قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در چهار مرحله منطقه‌ای، شهرستانی، استانی و کشوری برگزار شد و در این دوره شاهد درخشش بانوان کرمانشاهی بودیم.

ساحل سهیلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به اعلام نتیجه مسابقات رشته‌های معارفی قرآن کریم گفت: با اعلام نفرات برتر چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته‌های معارفی دو بانوی کرمانشاهی موفق به کسب رتبه‌های برتر این مسابقات شدند.

 

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، افزود: در این دوره از مسابقات در رشته تفسیر صبا صادقی موفق به کسب رتبه اول کشوری و در رشته صحیفه سجادیه هانیه فیروزآبادی موفق به کسب رتبه دوم کشوری شد.


وی با اشاره به توجه بیشتر نوجوانان و جوانان به صحیفه سجادیه در زندگی، خاطرنشان کرد: این کتاب بعد از نهج البلاغه، نهج البلاغه ثانی لقب گرفته است و مشتمل بر دعا هایی است که می تواند زندگی فردی ما را دگرگون کند همچنین صحیفه سجادیه بهترین منبع برای افزایش دانشِ بعد اخلاق اجتماعی جامعه است و امام سجاد (ع) در شرایط خفقان دوران پس از شهادت امام حسین (ع) این کتاب را به رشته تحریر در آوردند.

 

سهیلی،تصریح کرد: نهج‌البلاغه، جامع‌ترین کتاب پس از قرآن است که می‌تواند راهنمای انسان در تمام ابعاد زندگی به شمار آید و هدایت بشر را در عرصه‌های گوناگون عهده‌دار شود لذا نهج‌البلاغه مانند قرآن، یک کتاب سبک زندگی است و جامعه ما همان‌گونه که به آموزه‌های قرآن نیاز دارد، به معارف نهج‌البلاغه نیز محتاج است

 

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه،گفت: فعالیت در بخش‌های تفسیری و معارفی قرآن کریم باید در دسترس همگان قرار بگیرد بر این اساس کاربردی‌سازی و آسان‌سازی این بخش در دستور کار سازمان اوقاف قرار گرفته است.

 

 

کد خبر 1250599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha