شب شعر «فجر علوی» در آستارا برگزار شد

همزمان با شب میلاد امام علی(ع) و دهه فجر انقلاب اسلامی، شب شعر«فجر علوی» در بندر آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، شب شعر« فجر علوی»همزمان با شب میلاد امام علی(ع) و دهه فجر انقلاب اسلامی، شب گذشته(جمعه، ۱۴ بهمن) با حضور جمعی از شهروندان، شاعران پیشکسوت و جوان در محل سالن اجتماعات شهرداری این شهر برگزار شد.

 

در این شب شعر کیوان رادفر، نورجهان پوراحمدی، روح‌الله دنیادیده، شیما مولایی‌فرد، تقی ضامن و مریم فتحی سروده‌های خود که در وصف حضرت علی(ع) و انقلاب و دهه فجر بود را برای حاضرین قرائت کردند.

 

این شب شعر که به همت کانون بسیج هنرمندان و با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن شعر و ادب شهریار، شهرداری بندر آستارا و موسسه مردم نهاد پویندگان آرمان شهر برگزار شد با اجرای موسیقی و قرعه‌کشی بین حضار همراه بود.

 

بهرام خوشحال در آیین با تبریک میلاد امام علی(ع) و دهه فجر اظهارکرد: عشق به مولای متقیان حضرت علی(ع)، عشق به تمام خوبی‌هاست.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا افزود: شاعران با درک این موضوع، در مدح و ستایش مولای متقیان حضرت علی(ع) شعر می‌سرایند و عشق و ارادت‌شان را به مولا نشان می‌دهند.

 

خوشحال با بیان‌اینکه شاعران گران‌قدر ما همواره در ارتقای فرهنگ و اخلاق مردم نقش بسزایی داشته، دارند و خواهند، گفت: شاعران با سرودن شعرهای گوناگون در موضوعات مختلف، رشد فکری، فرهنگی، تربیتی و معنوی مردم را تقویت می‌کنند.

 

یوسف هدایتی نیز در این آیین میلاد حضرت علی(ع) و دهه فجر را تبریک گفت و افزود: تربیت و پرورش شاعران آیینی در اولویت کانون بسیج هنرمندان است.

 

مسئول کانون بسیج هنرمندان بندر آستارا از برگزاری کلاس‌های آموزشی شاعری در این شهرستان خبر داد و اظهارکرد: این کلاس‌ها با همکاری انجمن‌های شعر برگزار می‌شود.

 

 

کد خبر 1250607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha