شهر قم؛ مسرور از میلاد مولود کعبه

همزمان با سالروز ميلاد امیرالمومنین حضرت علی(ع) شهر قم سراسر غرق در شادی و سرور است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم،‌ در سالروز ميلاد حضرت علی(ع) شهر قم سراسر غرق در شادی و سرور است و مردم ولایی این شهر با چراغانی خانه‌ها، مساجد و تکایا به جشن نشسته‌اند.

 

بر اساس این گزارش مجاوران و زائران کریمه اهل بیت (س) در حرم مطهر آن حضرت حضور پیدا کرده اند تا در کنار بارگاه نورانی آن حضرت به جشن و شادمانی بپردازند.

 

همچنین مردم این عید بزرگ را به یکدیگر تبریک می‌گویند و  به صورت خودجوش با آذین‌بندی در نقاط مختلف شهر، این روز را به شادی می گذرانند.

 

همچنین به مناسبت سالروز ولایت آن حضرت از شب گذشته در حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران برنامه‌هایی از جمله مداحی، سرودخوانی و سخنرانی در حال برگزاری است.

 

مسجد مقدس جمکران نیز شاهد زائرانی است که از شب گذشته به این مکان مقدس آمده تا این میلاد فرخنده را به ساحت مقدس امام زمان(عج) تبریک بگویند.

 

بر اساس این گزارش شب گذشته در شب میلاد امیرالمؤمنین(ع) بعد از نماز عشاء مراسم جشن با سخنرانی آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری و مولودی خوانی عباس حیدرزاده به همراه اجرای سرود، مسابقه و اهدای متبرکات فاطمی برگزار شد.

 

امروز همزمان با روز میلاد حضرت علی علیه السلام نیز مراسمی با سخنرانی و مولودی خوانی قبل از اذان ظهر توسط حجت الاسلام صادقی واعظ و یاسین شیخ زاده، همچنین مراسم مولودی خوانی بعد از نماز عصر توسط سیدرضا تحویلدار و مراسم سخنرانی و مولودی خوانی قبل از اذان مغرب نیز توسط حجت الاسلام بنیادی و علی اصغر اسکندری برگزار می شود.

 

امشب نیز مصادف با شام میلاد امام علی علیه السلام مراسمی با سخنرانی حجت الاسلام سیدعلیرضا تراشیون و مولودی خوانی حسن شالبافان در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار می شود.

کد خبر 1250614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha