اسامی بیش از ۱۴۷ هزار نفر از مردم خراسان شمالی به نام «علی» مزین است

مدیرکل ثبت احوال خراسان‌شمالی گفت: با توجه به اطلاعات پایگاه ثبت احوال ۱۴۷ هزار و ۵۲۶ نفر از ابتدای تاسیس ثبت احوال استان به نام مبارک علی و ترکیبات آن در استان نامگذاری شده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی و به نقل از روابط عمومی ثبت احوال خراسان شمالی؛ علی زاهدی نیا -مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی- ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت با سعادت حضرت علی علیه السلام و روز مرد، گفت: براساس آخرین برآوردهای جمعیتی در استان، تعداد 503 هزار و 230 نفر از جمعیت استان را مردان و 498 هزار و 386 نفر را زنان تشکیل می دهند.
 
 
وی اظهارکرد: با توجه به اطلاعات پایگاه ثبت احوال147 هزار و 526 نفر از ابتدای تاسیس ثبت احوال استان به نام مبارک علی و ترکیبات آن در استان نامگذاری شده اند که این رقم حدود 29.6 درصد از جمعیت مردان در پایان دی ماه سال جاری است.

 

زاهدی نیا، افزود: طی 10 ماهه سال جاری تعداد 10 هزار و 642 واقعه ولادت در استان خراسان شمالی به ثبت رسیده که تعداد453 نفر از این ولادت ها مرتبط با پسران بوده و با نام مبارک علی و ترکیبات آن نامگذاری شده اند.

 

وی اظهارکرد: سه نام منتخب مردان در 10 ماهه سال 1401 که بیشترین فراوانی را دارند محمد، امیرعلی و علی است که این امر نشان دهنده علاقه و ارادت مردم عزیز استان به خاندان عصمت و طهارت و در واقع بیانگر رفتارهای فرهنگی مردم براساس آموزه های دینی است.

 

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی افزود: جمعیت کل استان تا پایان دی ماه سال جاری یک میلیون و هزارو 616 نفر ثبت شده است.

کد خبر 1250643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha