آشنایی با افکار، سیره و منش امام علی (ع) نیاز امروز جامعه است

حجت الاسلام خواجه پور ضمن تاکید بر اینکه جایگاه رفیع و بلند مرتبه امام علی(ع) می تواند باعث رشد روحی، اخلاقی و معنوی انسان ها شود، گفت: آشنایی با افکار، سیره و منش امام علی (ع) نیاز امروز جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام رحم الله خواجه پور امروز (۱۵ بهمن ماه) در جشن میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر که در مصلی امام رضا (ع) این شهر برگزار شد، ضمن تبریک میلاد مولود کعبه حضرت مولی الموحدین امیرالمومنین علی (ع) و روز پدر به همه دوستداران، ولایت مداران و پدران زحمتکش، اظهار کرد: وجود نازنین و مبارک امیرالمومنین امام علی (ع) یکی از همان شخصیت هایی است که پیغمبر عظیم الشان اسلام فرمود: «یا علی جز خدا و من کسی تو را نشناخته است».

 

امام جمعه شهر مارگون با اشاره به اینکه عده ای در همان دوران متحیرانه می پرسیدند «علی حق است یا معاویه؟!!، گفت: این تنزل معرفتی تا آنجا بود که امیرالمومنین امام علی (ع) را با معاویه مقایسه می کردند.

 

حجت الاسلام خواجه پور از صفات برجسته امیرالمومنین (ع) را چشم پوشی از خود و خودی و قربانی کردن هوای نفس و خودی ها در مقابل تکلیف الهی دانست و تاکید کرد: با وجود امام علی علیه السلام دین اسلام به مرتبه اعلا و اکمل رسید.

 

امام جمعه شهرستان مارگون با بیان اینکه امیرالمومنین امام علی (ع) در دامن پیغمبر تربیت یافته و تربیت والای او به جایی رسید که اگر پیغمبر بعد از خود علی را معرفی نمی کرد دین ناقص می ماند، اظهار کرد: اگر تاریخ را بخوانیم به این نتیجه می رسیم امام علی(ع) قوی ترین، شجاع ترین و اما مظلوم ترین بود.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه اگر مردم آن زمان امام علی (ع) را می‌شناختند سقیفه به وجود نمی‌آمد و غدیر فراموش می شد، ادامه داد: آنها می دانستند حق با علی(ع) است، اما پست و مقام های دنیوی کار را به جایی کشاند که امام علی علیه السلام را ۲۵ سال خانه نشین کردند.

 

حجت الاسلام خواجه پور خاطرنشان کرد: در بیان شخصیت برتر و ممتاز امیر مومنان همین بس که نبی مکرم اسلام(ص) خودش را شهر علم و حضرت علی(ع) را باب ورود به این شهر معرفی کرده است.

 

امام جمعه شهرستان مارگون افزود: بی تردید جایگاه رفیع و بلند مرتبه آن امام همام می تواند موجبات رشد روحی، اخلاقی و معنوی تمامی انسان ها را فراهم آورد.

 

وی با بیان اینکه باید به یاد داشته باشیم که درد ضربت شمشیر، امام را عذاب نمی داد، بلکه جهالت مردم بود که امام را عذاب می داد، گفت: امروز ما به امام شناسی نیاز داریم و باید ببینیم که چقدر با ابعاد مختلف شخصیت امام علی (ع) فاصله داریم.

 

گفتنی است، اجرای مسابقه، سرود، مولودی خوانی و قرعه کشی از برنامه های این آئین بود. 

کد خبر 1250657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha