وزارت ارشاد و رفاه و کمیسیون اقتصادی مجلس بیمه خبرنگاران سراسر کشور را بررسی می کنند

وزیر ارشاد در جریان سفر به کرمان با درخواست های رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مبنی بر بررسی مشکل بیمه خبرنگاران و... موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان و به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس؛ دکتر محمدرضا پورابراهیمی؛ در جریان سفر یک روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان؛ خواستار برگزاری جشنواره فرهنگی هنری مقاومت به صورت سالانه در استان شد وافزود: پیشنهاد این است دبیرخانه این جشنواره در کرمان فعال شود و فعالان عرصه فرهنگی هنری در مسائل مربوط به شهید سلیمانی شرکت کنند که به ترویج مکتب حاج قاسم و جریان مقاومت کمک می کند.
 

 

 

وزیر ارشاد موافقت خود را با این درخواست کرد و قرار شد از طریق کمیسیون اقتصادی، ردیف بودجه خاصی دربودجه سال آینده لحاظ شده و این جشنواره به صورت سالیانه برگزار شود.

 

 

 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه خواستار حل مشکلات نیروی انسانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان راور شد و اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های بسیار خوب این شهرستان در حوزه فرهنگ و هنر، اما به دلیل فقدان نیروی تخصصی، این ظرفیت ها فعال نیست.

 

 

وزیر ارشاد با استخدام چند نیروی تخصصی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی راور موافقت کرد.

 

 

پورابراهیمی سپس خواستار حل مشکلات مطبوعات استان و تامین اعتبار موزه مطبوعات شد.

 

 

در این جلسه تدوین کتاب تاریخ مطبوعات استان کرمان توسط خانه مطبوعات و دانشگاه مصوب و مقرر شد در رابطه با بیمه خبرنگاران، در نشست مشترک وزارت ارشاد، رفاه و کمیسیون اقتصادی برای تعیین تکلیف سهم کارفرما در بیمه خبرنگاران سراسر کشور بررسی و اقدام شود.

 

 

 

نماینده مردم کرمان و راور در پایان اظهار کرد: از سال گذشته تلاش کردیم در تبصره 18 فعالیت های حوزه فرهنگی وهنری و صنایع خلاق بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند که در استان کرمان نیز عدد قابل توجهی جذب شده و در صورتی که کارگروه اقتصاد فرهنگ و هنر تشکیل شود، می تواند به این مسئله کمک می کند.

 

 

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل کارگروه اقتصاد فرهنگ و هنر در استان کرمان موافقت کرد.

 

 

 

در پایان این نشست؛ با توجه به گزارش مدیر پروژه، وزیر با ساخت فیلم فاخر قبه سبز کرمان با همکاری موسسه فارابی واستفاده از تبصره های بودجه امسال در این رابطه موافقت کرد.

کد خبر 1250677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha