۱۰۱ نفر در مساجد بندر آستارا معتکف شدند

حجت‌الاسلام رضازاده گفت: در مراسم معنوی و پرفیض اعتکاف ۱۰۱ نفر از مردم ولایتمدار و دیندار بندر آستارا در دو مسجد این شهرستان معتکف شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت‌الاسلام حسینعلی رضازاده - رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا- در حاشیه آیین معنوی اعتکاف در مسجد جامع این شهرستان در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: اعتکاف سنت نیکو از انبیاء الهی به ‌ویژه پیامبر مکرم اسلام(ص) است.

 

وی با بیان‌اینکه اعتکاف فرصت و پیش درآمدی برای میهمانی بزرگ در ماه مبارک رمضان است، افزود: اعتکاف بهترین فرصت برای خودسازی و تمرین تقوی و زمانی مناسب برای توبه است.

 

رضازاده اعتکاف را فرصتی برای خودسازی و گامی در رسیدن به سعادت و خوشبختی دانست و تصریح‌کرد: ایام اعتکاف فرصتی مناسب برای بیرون رفتن از خانه خویش و مصمم شدن بر حضور در خانه حضرت حق است.

 

وی با اشاره به اینکه ۱۰۱ نفر از مردم ولایتمدار و دیندار بندر آستارا در دو مسجد این شهر معتکف شدند، گفت: این تعداد با حضور در مساجد جامع و امام حسین(ع) شهرک عباس‌آباد، اعمال مربوط به مراسم معنوی اعتکاف را به جای می‌آورند.

 

رضازاده افزود: ۵۶ نفر مرد در مسجد جامع و ۴۵ نفر زن در مسجد امام حسین(ع) شهرک عباس‌آباد در آیین اعتکاف شرکت کرده‌اند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا خاطرنشان‌کرد: برپایی نماز به شکل جماعت، گفتمان‌های دینی، قرائت زیارت آل یاسین، مسابقه احکام، سخنرانی‌های اخلاقی، جلسات پرسش و پاسخ مسائل شرعی و محافل انس با قرآن از برنامه‌های مراسم معنوی اعتکاف در بندر آستارا است.

کد خبر 1250696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha