بخشی از آثار فرهنگی و هنری به فرهنگ مقاومت و تبیین رویدادهای انقلاب اسلامی اختصاص یابد

زاهدی با اشاره به اهمیت فرهنگ مقاومت از اصحاب فرهنگ   و هنر درخواست کرد: بخشی از آثار فرهنگی و هنری را به فرهنگ مقاومت و تبیین رویدادهای بزرگ انقلاب اسلامی اختصاص بدهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدمهدی زاهدی، عصر شنبه(۱۵ بهمن) در آیین افتتاح تالار فرهنگ و هنر استان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولین برگزار شد؛ با بیان اينکه اين استان سهم زیادی در ایرانیت و حتی در اسلامیت دارد؛ افزود: بخش زیادی از گنجینه های ادبیات، هنر، تاریخ و زبان کشور و گنجینه های زیاد دیگری متعلق به این دیار است.
 

 

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با افزودن این مطلب که کرمان مهد هنر و تاریخ و تمدن است و این روزها نیز فرهنگ و هنر آن با فرهنگ مقاومت به هم آمیخته شده؛ تصریح کرد: با توجه به وجود مرقد شهید سلیمانی؛ مسئولیت هنرمندان و فرهیختگان و اصحاب فرهنگ مضاعف می شود تا مردم به ویژه نسل جوان را به سمت فرهنگ مقاومت سوق بدهند.
 

 

 

وی با اشاره به اینکه نسل جوان ما زمان جنگ را درک نکرده و باید بدانند کجا بودیم و به کجا رسیدیم و این مسائل باید به زبان هنر بیان شود؛ از اصحاب فرهنگ و هنر درخواست کرد: بخشی از آثار فرهنگی و هنری را به فرهنگ مقاومت و تبیین رویدادهای بزرگ انقلاب اسلامی اختصاص بدهند.
 

 

 

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان هم تالار فرهنگ و هنر استان با سالن های تخصصی را ظرفیت بسیار خوبی برای استان دانست و ابراز امیدواری کرد: در ماه های آینده چند برنامه فاخر از جمله برنامه های مرتبط با مکتب حاج قاسم در این مجموعه برگزار شود.

 

 

 

به گفته سیدمحمود اسلامی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ارشاد؛ تالار فرهنگ و هنر استان کرمان جزو 15 طرح ملی وزارت ارشاد و سومین طرحی است که در دولت سیزدهم افتتاح می  شود.

کد خبر 1250700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha