اکران فیلم های چهل و یکمین جشنواره فجر در سینما سپهر ساری| به دنبال پیوند طراحان مد ولباس بومی با بازار هستیم

جوادی گفت: در مازندران ۲۳ شرکت مدو لباس فعالیت می‌کنند که اگر حمایت خوبی از آن‌ها انجام شود می‌توانند ۱۵ درصد بازار استان را با هدف عرضه پوشاک متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی در اختیار بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حسین جوادی -مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران- امروز(۱۶بهمن) در نشست خبری با محوریت جشنواره فیلم، مد و لباس، موسیقی و هنرهای تجسمی فجر با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری «ابزارهای هنری بی شک، رساترین، بلیغ ترین و کاری ترین ابزار ابلاغ و تبلیغ پیام است» از این رو تلاش داریم با الگوگیری از این منویات معظم له به صورت هنرمندانه دستاوردهای انقلاب اسلامی را به مخاطب ارائه نمائیم، اظهار کرد:امسال در چهل و چهارمین بهار انقلاب، برنامه های متعدد فرهنگی و هنری در سطح استان مدنظر قرار داده ایم که جشنواره فیلم فجر با استانداردها و مقیاس جهانی را نیز میزبان خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه این باور عمیقی که امامین انقلاب اسلامی برآن تاکید دارند که از ابزار هنر برای نشر ارزش ها و القای هنری آن بایداستفاده شود باید مورد توجه مسئولین فرهنگی باشد، افزود: جشنواره فجر در رشته های مختلف نیز برای تحقق منویات امامین انقلاب آمد تا دهه فجر و این رویداد فرهنگی، دینی و سیاسی به دنیا صادر شود.

جوادی با بیان اینکه در این بیش از چهل و اندی سال که از عمر جشنواره فجر می گذرد شاهد استفاده از ابزار هنری بسیاری از کشورها برای معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران بوده ایم، گفت: این هنر جشنواره فجر است هنرمندان رشته های فیلم سازی، هنرهای تجسمی، شعر، موسیقی، تئاتر و دیگر رشته های هنری که با آن بشود ارزش های انقلاب اسلامی به منصه ظهور گذاشته شود را گردهم می آورد.

 

وی با بیان اینکه خداوند متعال را شاکریم که این جشنواره توانست در این سال ها، خوراک فرهنگی هنری به جامعه ارائه دهد، بیان کرد: امسال به نوعی تمام توجه دنیا به این مقوله است که فاصله ای بین قشر هنرمند با ارزش های نظام و جریان انقلاب بیاندازد از این رو باید برای برگزاری هرچه باشکوه تر جشنواره های فجر در سراسر کشور تلاش شود.

 

جوادی به برگزاری جشنواره تئاتر استان و جشنواره تئاتر منطقه سه فجر با حضور 9استان شامل ۱۷گروه به میزبانی مازندران اشاره کرد وافزود: در جشنواره تئاتر استانی که در مازندران برگزار شد شاهد تهدیدها، تحریم ها و توهین هایی بودیم که تلاش داشتند جلوی حضور هنرمندان تئاتر در این جشنواره را بگیرند که به لطف خداوند متعال و بصیرت هنرمندان مازندرانی این جشنواره ها به شایسته ترین وجه ممکن برگزار شده اند.

 

وی اذعان کرد: معتقدم هنرمندان امروز به صورت جهادی در حال دفاع از عرصه تئاتر استان هستند.

 

جوادی با بیان اینکه هنرمندان در معرض تهدیدها و تحریم ها جشنواره بسیار خوبی را رقم زدند که مورد تجلیل وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت، خاطرنشان شد: احساس مسئولیت هنرمندان مازندرانی برای حضور در جشنواره تئاتر شایسته تحسین است.

 

وی به کارشکنی دشمنان انقلاب برای تحریم جشنواره فجر اشاره کرد و گفت: باید از سو اصحاب رسانه، روشنگری در خصوص علقه هنرمندان و سلبریتی ها به جشنواره فیلم فجر صورت گیرد چرا که در عرصه فرهنگی دشمن با بکارگیری تمامی توان خود تلاش دارد دستاوردهای انقلاب اسلامی نادیده گرفته شود.

 

جوادی با بیان اینکه خداوند متعال را شاکریم جشنواره تئاتر فجر در استان بدون هیچ حاشیه ای برگزار شده است همچنین تلاش داریم میزبان خوبی برای جشنواره فیلم فجر در استان باشیم، یاد آورشد: تعداد۲۰ فیلم از فیلم های چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر از 17تا 24بهمن ماه در سینما سپهر ساری اکران می شود.

 

وی با اشاره به اینکه قیمت بلیط چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر ۳۵ هزار تومان است، گفت: علاقمندان می‌توانند از ساعت ۱۸ امروز به صورت اینترنتی از طریق سامانه‌های آی‌تیکت (iticket.ir)، ایران‌تیک (irantic.com) و گیشه هفت (gisheh۷.ir) بلیت فیلم‌های جشنواره را خریداری کنند.

 

جوادی در ادامه از برگزاری پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در استان خبر داد و افزود: یکی از تاثیرگذار ترین رشته های هنری که بتواند به کمک معرفی ارزش های انقلاب اسلامی بیاید رشته هنرهای تجسمی است.

 

وی با از 16بهمن تا19بهمن ماه جاری ۶۳اثر از ۱۲هنرمند شامل (نقاش، خوشنویس، تصویر ساز، گرافیست، کاریکاتوریست، عکاس) در سالن سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت، گفت:همچنین نمایشگاه نقاشی با عنوان «سردار دل ها» در حاشیه این جشنواره برپا شده است.

 

جوادی از برگزاری جشنواره موسیقی فجر خبر داد و افزود: در این جشنواره 5گروه موسیقی مازندرانی در قالب های مختلف با دبیری جمال محمدی اجراخواهند داشت.

 

وی یادآورشد: در حاشیه این جشنواره 14قطعه سرود انقلابی بعنوان «فریاد انقلاب» اثر حسن محمود زاده نیز رونمایی می شود.

 

جوادی با بیان اینکه از 28بهمن تا سه اسفند در مجتمع فرهنگی هنری سلمان هراتی جشنواره مد و لباس فجر برگزار می شود، بیان کرد: در ساختار شورای فرهنگ عمومی و شورای عالی انقلاب فرهنگی مکلف شدند لباس های ارزان، عفیف، شیک و قابل دسترس برای جامعه تدبیر کنند که متاسفانه در این حوزه با مشکلاتی مواجه ایم برای رفع مشکلات حوزه پوشاک متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی تلاش داریم 23شرکت مد و لباس استان به بازار فروش متصل شوند.

 

وی خاطرنشان شد: حمایت از این شرکت ها علاوه برساماندهی به حوزه پوشاک، می تواند با در اختیار گرفتن ۱۵درصد بازار فروش، مشکلات اقتصادی طراحان مدو لباس را مرتفع نماید.

 

 

کد خبر 1250785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha