جشن انقلاب و میلاد ساقی کوثر در شهر لاهرود برگزار شد

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود گفت: جشن انقلاب و میلاد ساقی کوثر همزمان با دهه مبارک فجر و سالروز ولادت با سعادت حضرت علی (ع) به همت کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) و پایگاه بسیج خواهران برگزار شد.

اسماعیل دستگزار به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: جشن انقلاب و میلاد ساقی کوثر ویژه خواهران و در قالب چهارمین همایش بانوان فاطمی همزمان با دهه مبارک فجر و سالروز ولادت با سعادت حضرت امام علی (ع) در دفتر امام جمعه شهر لاهرود برگزار شد.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود، میلاد فرخنده مولود کعبه را فرصت مناسبی برای تبیین اندیشه های ناب علوی، تبلیغ و ترویج فضائل امیر المومنین (ع) و ایجاد فضای معطر و بصیرت افزایی ولایی در جامعه دانست و تصریح کرد: این مراسم معنوی به همت کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) و پایگاه بسیج خواهران و با حضور و سخنرانی مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان مشگین شهر برپا شد.

 

وی تقارن دهه فجر با سالروز ولادت مولای متقیان (ع) را زمینه ای برای گسترش و پیوند برنامه های این ایام خجسته، تبیین ریشه غدیری انقلاب اسلامی و ضرورت تمسک به آموزه های علوی در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی مردم و مسئولین عنوان کرد و ادامه داد: در این مراسم ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر و اشاره به اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی، سبک زندگی علوی و سیره عملی امیر المومنین (ع) در ابعاد مختلف عبادی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و ... برای حاضرین تبیین و تشریح شد.

 

دستگزار، با تاکید به استفاده از ظرفیت مراسم و ویژه برنامه های میلاد حضرت علی (ع) برای تبیین نقش و جایگاه ولایت در حفظ و صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی و گسترش معارف و فرهنگ علوی، بیان کرد:  گروه سرود خواهران امیدان ولایت کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) در وصف مقام و منزلت امیر المومنین (ع) به اجرای سرود پرداختند.

 

 مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود اظهار داشت: مولودی خوانی ، برگزاری مسابقه فرهنگی و قرائت شعر و قرآن توسط خواهران نوجوان و جوان و اهدای جوایز به آنان و تجلیل از از شرکت کنندگان با قید قرعه و اهدای جایزه کمک هزینه سفر مشهد مقدس به یک نفر، از دیگر برنامه های اجرایی این مراسم بود و در خاتمه نیز با توزیع آش رشته و شیرینی از شرکت کنندگان پذیرایی به عمل آمد.

 

وی یاد آور شد: کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) با استفاده از ظرفیت نهاد امامت جمعه، پایگاه بسیج خواهران و مدارس در راستای ایفای رسالت خدمت به آستان مقدس مولی الموحدین (ع) مبادرت به تدارک و اجرای این ویژه برنامه در ایام مبارک دهه فجر کرد تا همه ما با بهره مندی از فضای معنوی این ایام ارزشمند و طرح سیره امیرالمومنین (ع) به عنوان اسوه حسنه ارزش های الهی و انسانی و ترویج آموزه های علوی و فضایل آن حضرت بر اساس نیازهای روز جامعه و با تمسک به حبل المتین ولایت نسبت به توسعه و تعمیق سبک زندگی علوی و بویژه سیره عملی امام علی (ع) اهتمام داشته باشیم.

کد خبر 1250797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha